Skip to main content

Goedemiddag,

 

De laatste dagen heb ik geregeld last het wegvallen van de internetverbinding. Op m’n FRITZ!Box 4060 (verbonden met de Experiabox of KPN Box: firmware V12.C.23.04.39) zie ik de volgende meldingen:

  1. Internetverbinding is verbroken
  2. Internetverbinding IPv6 is verbroken, prefix niet meer geldig.

Heb nu een aantal maanden KPN en er eigenlijk nooit last van gehad. Enige idee if ik nog wat kan

‘resetten’  o.i.d?

 

Gr/Jurgen

Begrijp ik het goed dat de FB achter een experiabox staat?  (waarom eigenlijk?).

Komt de ipV6 terug als je de EB even aan een uit zet? en/of ook als je de FB opnieuw opstart?

 


Sorry, ik heb een KPN Box 12 en geen EB. Tot op heden heeft de verbinding zich vanzelf binnen 2 minuten hersteld, alleen vandaag heb ik de Box12 een keer herstart waarna de verbinding weer netjes op kwam. Snap alleen niet waar de instabiele verbinding vandaan komt.


Hey @JurgenT, welkom! Hoe zit de Box 12 precies op de F!B aangesloten? En, kun je testen of de verbinding wel in stand blijft als je de Box 12 rechtstreeks aansluit, zonder F!B ertussen? 


Hoi @Erik_ ,

 

De Box zit via poort 1 op de FB aangesloten. Ik zal eens op een ‘rustig’ moment de FB er tussenuit halen.

Zie hieronder een screenshot van hetgeen ik zie in de FB logging.

 

 


Waarom niet de Experiabox ertussenuit?


Ga ik dit weekend proberen @EAZ1964 


De Box zit via poort 1 op de FB aangesloten. Ik zal eens op een ‘rustig’ moment de FB er tussenuit halen.

 

Ik zou in dit geval ook aanraden om een van beide er tussenuit te halen. Het heeft geen toegevoegde waarde om ze beide te gebruiken. En de FRITZ!Box kan ook alleen gebruikt worden als je dit wilt. 

 

Als je, met een enkel aangesloten modem ook verbrekingen ervaart, dan kunnen we verder kijken. Let dan op het volgende:

Als je met alleen de F!B aangesloten ook verbrekingen ervaart, dan kunnen we dat alleen troubleshooten als je Service Plus van ons hebt.

Heb je dat niet, dan is de volgende stap om de F!B af te koppelen en alleen de Box 12 aan te sluiten. Als er daarmee ook problemen zijn, dan duiken we daarin. Als je dan geen problemen hebt, dan zit de oorzaak ergens rondom die F!B. En dan komen we weer terug op eerste punt. Dat we dat vanuit KPN alleen ondersteunen als je Service Plus hebt.