Skip to main content

Hetzelfde probleem heb ik. In de router kun je gebruik maken van 5 G en 2,4G.  Het probleem doet zich voor met WiFi. Wanneer ik probeer te verbinden met 5G dan wordt door de DHCP steeds verkeerde Ip adressen uitgedeeld. Steeds 192.168.0.  in plaats van 192.168.2.  

Alles werkt nu wel met 2,4 G maar ik kan 5 G niet gebruiken.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Hallo @Fries56 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je een glas- of een koper-aansluiting?

5G en 2.4G bestaan niet, je hebt wel de 2.4-band en de 5.0 band.

Heb je de modem al eens een fabrieks-reset gegeven, ook i combinatie met de herstel-knop ingedrukt als het een V10 is?

Hen je nog andere apparatuur aangesloten, bijvoorbeeld een extra router, accesspoint, versterker o.i.d?


Hallo JanD 

Mijn modem is Experia Box  Model  H369A

 serie nr ZTEEG8GFAC09148

met 5G bedoel ik 5 GHz en met 2,4 G bedoel ik 2,4 GHz

Het is een telefoonaansluiting dus koper. Er zijn allerlei zaken aangesloten.

Ik heb wel de modem een paar minuten van de stroom gehad.

Heeft het zin de Wifi te resetten?


Met 2,4 GHz werkt alles prima.

Ik vermoed dat het probleem bij de DHCP server begint.

De DHCP server deelt de IP adressen uit met 2,4G en 5 G. Hij onthoud kennelijk de 2,4 G adressen en geeft daardoor bij 5G onjuiste adressen aan. De Router geeft aan dat het start adres 192.168.2.0 is en het eindadres 192.168.2.200. Wanneer ik verbinding vraag met de 5 band  dandeelt de DHCP server het adres 192.168.0.102 aan en dat kan dus niet juist zijn.

 


Hallo @Fries56 dan is het modem defect en moet je om een andere vragen.

Succes.

 


Hallo @Fries56 dan is het modem defect en moet je om een andere vragen.

Dat lijkt me te kort door de bocht….

 

Er zijn allerlei zaken aangesloten….

Dan is het de vraag “wat”.
Als je tevens gebruik maakt van netwerk-apparaten die een eigen sub-net gebruiken en uitgifte van IP-adressen door een DHCP-server, kan dat makkelijk daaraan zijn gerelateerd. (Zoals o.a. het eerste stuk van dit onderwerp, wat al enkele jaren geleden is gestart).


Het probleem is opgelost. Je moet de DHCP server even resetten, maar die knop is er niet. Wel kun je de DHCP server even uit en daarna weer aanzetten. Alles doet het nu weer en met 5GHz deelt de DHCP server nu weer de juiste adressen uit.