Skip to main content

Beste forumleden. Ik heb een probleem.  Ik heb een zyxel switch aangesloten op de kpn experia box v10. Nu na een poosje zoeken ben ik met de ipvinder (programma) achter gekomen wat zijn ip adres is. Dit is 192.168.1.3 , maar kpn werkt op 192.168.2,*** dus kan de swith niet benaderen om de ip adres te veranderen.

Hebben jullie/ u een oplossing zodat de swith kan benaderen? 

Alvast bedankt. 

Hallo @Bernard zyxel , switch even rechtstreeks op computer aansluiten, computer herstarten, dan heb je toegang tot de switch of de switch een fabrieksreset geven dan werkt deze op basis van DHCP en neemt de switch de IP-waarden van de modem aan.

 

 


...


Het is mijn gelukt. Ik had eerst gedaan zoals @JanD had beschreven maar helaas niet gelukt. 

Inmiddels heb ik deze beschrijving ontvangen : https://support.kommago.nl/hc/nl/articles/360008850857-Een-statisch-IP-adres-instellen-op-een-Windows-PC-?source=search&auth_token=eyJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjo5NzI1NjA2LCJ1c2VyX2lkIjozODU0NDc5NDgzMTcsInRpY2tldF9pZCI6NjI1NywiY2hhbm5lbF9pZCI6NjMsInR5cGUiOiJTRUFSQ0giLCJleHAiOjE2MzE0MzM3NzZ9.W8c7rbPDzhhd6AyCW8ejUNZMiZ5p1zp6j3Mol2S4954

En toen was het zo gepiept. 

Mijn dank voor jullie hulp.