Skip to main content

Ik heb sinds 1 week KPN Glasvezel, na overgestapt te zijn van Ziggo. Ik had het Ziggo modem in bridge modus staat en daarna een Netgear Orbi router voor de verdeling van het netwerkverkeer naar de rest van het huis. Ziggo modem en router staan in de meterkast, waar ook KPN Glasvezel binnenkomt. Experiabox V12 hangt ook in de meterkast.

Ik heb de EB in gebruik genomen en (enigszins eigenwijs) de Netgear Orbi rechtstreeks op LAN1 van de EB aangesloten. Vanuit de Orbi gaat er een UTP kabel naar de huiskamer, waar via een switch het KPN TV+ kastje aanhangen, maar ook een AppleTV, PS4 en Sonos apparatuur.

Dit heeft 1 week goed gewerkt, waarbij ik zonder problemen TV kon kijken, maar sinds 2 dagen lopen het TV beeld en geluid na enkele seconden vast. Als ik de netwerkkabel rechtstreeks vanuit LAN port 1 op de EB in het TV-kastje prik gaat het wel goed… Probleem is dan natuurlijk dat de AppleTV, de PS4 en de Sonos geen bekabeld signaal krijgen en dat heeft wel mijn voorkeur (omdat ik ook HD films stream vanaf mijn NAS).

Ik heb zelf 2 opties bedacht. De UTP kabel die vanuit de meterkast loopt is een combi met een COAX kabel, dus zou de COAX kabel met een MoCa setje van Hirschmann kunnen gebruiken voor netwerksignaal over het stuk COAX kabel dat er toch al ligt. Is een oplossing die zo’n €120 kost. Andere optie is om te proberen via de PVC buis (waar al een gecombineerde UTP/coax kabel doorloopt) een 2e UTP kabel te trekken, maar trekken van de combikabel was destijds al niet makkelijk. Hebben jullie nog andere suggesties voor een oplossing?

IP-adres van Proxy Server

voip1-ext.kpn.net

Bovenstaande overgenomen uit de SIP Tool.

 

En hoe kom ik er achter of er nog een order open staat? Ik zie in de MijnKPN app niets bijzonders staan


En hoe kom ik er achter of er nog een order open staat?

Ik hoop dat een moderator van KPN dat voor je kan nakijken. Dit is namelijk vaak de reden waarom het instellen van het wachtwoord niet doorloopt. Het is echt ongelooflijk anno 2023 maar bij KPN kan er tegelijkertijd maar één wijziging doorgevoerd worden. Een tweede komt in de wachtrij, zelfs als deze niets met de eerdere wijziging van doen heeft.


En wordt zoiets automatisch door een moderator opgepakt of moet ik dat in een nieuwe post vragen?

 


En wordt zoiets automatisch door een moderator opgepakt of moet ik dat in een nieuwe post vragen?

Er zal vanzelf een moderator langskomen.


Excuus. Ik ‘scan’ dit soort topics vaak alleen maar omdat ik weet dat het zaken zijn die in goede handen zijn bij @wjb .  Wij ondersteunen dit al uberhaupt niet.

Maar ik begrijp dat er ergens iets is vastgelopen in ons ordersysteem.  Kun je jouw profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kijk ik voor je. 


@Erwin_ heeft even geduurd, maar profiel is aangevuld. Ben benieuwd naar je bevindingen.


@CyberSurgeon Er staat geen order open. Sterker nog. Ik zie alleen een compleet geleverde basisorder van 21-3-2023 12:38:53.

Daarna geen wijzigingen. 

De zaken die hier besproken worden worden doorgaans niet door ons moderators ondersteund.  Kun je kort samenvatten waar je tegenaan loopt. Liefst met linkje(s) en foutcodes. 

Ik wil dan wel een poging doen om het na te vragen bij onze techdesk. (die wél eigen router etc.  ondersteunen) 

 

 


@Erwin_ ik krijg ondanks alle hulp van @wjb mijn KPN VOIP account niet aan de praat via een GigaSet N300 IP. Ik heb de gegevens 4x opnieuw gecontroleerd en ingevoerd, maar de GigaSet blijft de melding geven “Aanmelding is mislukt”. Met een andere VOIP account van CheapConnect krijg ik wel gewoon verbinding.


@CyberSurgeon telefonie/VOIP op de KPN Box staat uit?


@Nick83, sorry dit draadje is een beetje een rommeltje geworden. Ik gebruik de KPN Box niet meer (daar was het me allemaal om te doen) maar ipv daarvan een EdgeRouter 4.

 


Heb je ooit een Experia/KPN Box aangesloten gehad met telefonie werkend?

Heb je een mailtje gehad met de bevestiging dat jouw wachtwoord ingesteld is?


@wjb ja, ik heb het werkend gehad met de KPN Box. Maar in later stadium had ik de KPN Box nog een keer aangesloten en toen was telefonie niet beschikbaar. KPN Box een poosje aangesloten gehad en toen was het weer actief. Ik heb eerder in deze thread al gevraagd of het misschien handig is om de KPN Box nog een keer aan te sluiten om het wachtwoord (waar ik inderdaad mail ter bevestiging van wijziging gekregen heb) te “synchroniseren”.


@wjb ja, ik heb het werkend gehad met de KPN Box. Maar in later stadium had ik de KPN Box nog een keer aangesloten en toen was telefonie niet beschikbaar. KPN Box een poosje aangesloten gehad en toen was het weer actief. Ik heb eerder in deze thread al gevraagd of het misschien handig is om de KPN Box nog een keer aan te sluiten om het wachtwoord (waar ik inderdaad mail ter bevestiging van wijziging gekregen heb) te “synchroniseren”.

Als je dat nog wil proberen.

Laat weten hoe het afloopt.  Ik kan daarna proberen om een collega van de techdesk mee te laten kijken (geen garanties, want dit is een betaalde dienst) 


@wjb ja, ik heb het werkend gehad met de KPN Box. Maar in later stadium had ik de KPN Box nog een keer aangesloten en toen was telefonie niet beschikbaar. KPN Box een poosje aangesloten gehad en toen was het weer actief. Ik heb eerder in deze thread al gevraagd of het misschien handig is om de KPN Box nog een keer aan te sluiten om het wachtwoord (waar ik inderdaad mail ter bevestiging van wijziging gekregen heb) te “synchroniseren”.

Als je dat nog wil proberen.

Laat weten hoe het afloopt.  Ik kan daarna proberen om een collega van de techdesk mee te laten kijken (geen garanties, want dit is een betaalde dienst) 

@Erwin_ Ik heb vanmiddag de KPN Box 12 weer aangesloten op het glasvezel kastje. Internet verbinding komt goed tot stand, maar opvallend is dat ik nu bij Voice Ports onderstaande melding krijg. Als ik probeer te bellen met de vaste lijn krijg ik wel een kiestoon, maar na voltooien van het nummer volgt meteen een in gesprek toon. Er lijkt dus wel degelijk iets mis te zijn met mijn verbinding.

 


@wjb ik heb nog een vraag over de EdgeRouter. Ik ben van plan om de ER4 te vervangen door de ER6 (die ik ook al in huis heb), vanwege de PoE ondersteuning.

Ik heb de ER6 geconfigureerd met jouw script voor de ER4, maar daarmee zijn ETH3 en ET4 niet meer zichtbaar in het dashboard van de de ER6. Heb je een suggestie hoe ik die 2 ethernet poorten weer zichtbaar kan krijgen?


Je kunt ze in de Config Tree eenvoudig toevoegen.