Skip to main content

Ik heb al even lopen zoeken en ik kan het nergens vinden hopelijk kunnen jullie me verder helpen, ik ben op zoek naar de dns server van kpn zelf maar ik kan deze nergens vinden.

Waar kan ik de ipv4 en ipv6 dns vinden van kpn glasvezel?

Inmiddels heb ik het gevonden topic mag weer dicht.


kun je die IPv6 upstream DNS adressen of de link er naar toe even hier neerzetten? ik zoek me een breuk en de helpdesk begrijpt me niet (of ze doen alsof)


@Basdekruijf heb je wellicht nog de link naar het gevonden antwoord? 

@Peter Schellenberg als je een vraag naar een specifiek iemand hebt kan je het best die persoon taggen. Als je een “@” intypt, met de eerste letters van de gebruikersnaam, krijg je een lijst waarin je op de naam kan klikken. 


Hallo @Peter Schellenberg 

 

Deze heb ik gevonden via een zoekmachine, i.d.d. lastig te vinden, tekst stond wel in de zoekresultaten maar in de link erachter stond het al niet meer.

De anti-malware DNS servers van KPN hebben de onderstaande IP adressen:

195.121.97.202

195.121.97.203

2a02:a47f:ac::202

2a02:a47f:ac::203

2a02:a47f:ac::210

2a02:a47f:ac::212


Ik heb de gegevens toen gevonden in de fritzbox instellingen.


@GeSp en @Basdekruijf wat een klasse dit! Echt super.

@Peter Schellenberg heb je daarmee het antwoord op je vraag?


@GeSp en @Basdekruijf wat een klasse dit! Echt super.

@Peter Schellenberg heb je daarmee het antwoord op je vraag?

jazeker. dank. Dit zou gewoon publieke informatie moeten zijn, net als de ipv4 DNS adressen (195.121.1.34 en 195.121.1.66).  Maakt het leven van de domoticus een stuk eenvoudiger😀


ik kreeg zojuist de adressen van de ipv6 DNS servers door van de kpn helpdesk : De ipv6 adressen zijn: 2a02:a47f:e000::53 en 2a02:a47f:e000::54