Beste allen,
Ik heb een Fritzbox 4040 met glasvezel. De WIFI van de router heb ik standaard uitgeschakeld en ik gebruik een TP-Link RE-650 als access point. Deze configuratie werkt prima, zowel voor IPv4 als IPv6. Het probleem ontstaat wanneer ik op deze configuratie een draadloze extender (Fritz WLAN 1750) aansluit. Bij de Android apparaten die dan via de extender met het netwerk verbonden zijn werkt IPv6 niet. De Windows apparaten hebben geen probleem. Ik ben er inmiddels achter dat het probleem wat algemener is, en dat op de Adroid apparaten IPv6 niet meer werkt zodra er gewisseld wordt van draadloos access point. Het is zelfs zo dat IPv6 niet werkt bij direct contact met de WIFI van router zelf als het eerste contact met het netwerk via een ander access point is (via de TP-Link RE-650 of Fritz WLAN 1750). Bij wisseling van het toegangspunt tot het netwerk gaat er blijkbaar iets mis met IPv6 bij Android apparaten. Heeft iemand enig idee of dit oplosbaar is? IPv6 uitschakelen zal ongetwijfeld werken voor dit probleem, maar het is me niet zo duidelijk of dit weer andere consequenties heeft. Alle ideeën zijn welkom.
Met vriendelijke groet,
Mathijs Raemaekers