Skip to main content

Beste lezers,

Ik lees:  onze groot zakelijke klanten hebben een 4g backup dongel in de achterkant van de v10 (naast de rj45) / zijkant box12. Dus die USB poorten zouden moeten werken. 

 

Zou het mogelijk moeten zijn om een android telefoon te verbinden met kpn box 12 en middels usb tethering internet te creeren dat wordt uitgezonden door Kpn Box 12? Tot op heden lukt dit mij niet, zijn er instellingen voor nodig? Dank alvast!

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste lezers,

Ik lees:  onze groot zakelijke klanten hebben een 4g backup dongel in de achterkant van de v10 (naast de rj45) / zijkant box12. Dus die USB poorten zouden moeten werken. 

 

Zou het mogelijk moeten zijn om een android telefoon te verbinden met kpn box 12 en middels usb tethering internet te creeren dat wordt uitgezonden door Kpn Box 12? Tot op heden lukt dit mij niet, zijn er instellingen voor nodig? Dank alvast!

Dat werkt ongeveer hetzelfde als bij de V10, zie onderstaande screendump voor instellingen:

 


Dank Jan. Mijn bodem instellingen zien er anders uit, zie onderstaand en de USB connectie lijkt niet gezien te worden. Mijn telefoon laad wel op indien ingeplugd in het modem, maar geen internet verbinding. Heb je suggesties?

 

 


USB is een standaard aansluiting voor heel verschillende apparaten, maar daarachter moet software of firmware zitten om dat apparaat op de juiste manier aan te sturen. Een telefoon in tethering modus werkt op internet protocol niveau en gedraagt zich als een externe netwerk adapter, een 4G dongle communiceert met het mobiele telefoon netwerk en is een soort modem. De firmware in de KPN router is geprogrammeerd voor een 4G dongle,  dus de kans lijkt me nihil dat de telefoon gaat werken.

Misschien idat dit in volgende firmware versies of nieuwe routers wel geimplementeerd zou kunnen worden, technisch moet het kunnen en een telefoon is vaker voorhanden dan een 4G dongle voor backup internet.