Skip to main content

Is het mogelijk om een joystick met Bluetooth te gebruiken om een in een Samsung TV (geen smart TV) ingebouwde YouTube App aan te sturen? Vanwege handicap kan geen smartphone of tablet gebruikt worden. Dus vermoedelijk is Chromecast ook geen optie. Met een speciale afstandsbediening met grotere toetsen lukt het niet vanwege de vele letter- en tekenkeuzes die gemaakt moeten worden.

Een pc of laptop crashte steeds door de spastische bediening…

KPN THUIS abonnement.

Dank voor suggesties.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Zou aansluiten van een Bluetooth receiver-transmitter op de USB-poort van de VIP2952 een idee zijn?


@AGC-PP 

in een Samsung TV (geen smart TV) ingebouwde YouTube App

Als er een app in een TV zit kan het niet anders dan een Smart-TV zijn.
En waarschijnlijk ondersteunt die ook geen BT ab met joystick.

Zou aansluiten van een Bluetooth receiver-transmitter op de USB-poort van de VIP2952 een idee zijn?

Geen idee wat je dáár mee wilt bereiken. De USB wordt niet gebruikt. Staat alleen 5 volt voedingsspanning op. Sommigen hebben de lader van de mobiel erop, of van de draadloze headset.

Zo'n BT transmitter/receiver is bedoeld voor het draadloos overbrengen van geluid.

De box van kpn en de apps daarin kunnen alléén via de bijgeleverde afstandsbediening gebruikt worden. Universele ab's hebben ook knoppen of (tegenwoordig) vaak touchscreen.


Dank, Peter. Helaas kom ik al jaren niet verder. Veel suggesties, maar geen van alle succesvol voor de vriend, voor wie ik op zoek ben. Óók professionele ondernemingen lukt het niet.

De Samsung heeft een mogelijkheid om via de vip 2952 YouTube filmpjes af te spelen. Bediening lukt echter alleen iemand zonder de betreffende handicap.

Voor het bedieningsprobleem zoek ik een oplossing.


Op een computer/laptop kan dit aangesloten: Ergonomische muis. Misschien hebben ze bij Ergowerken wel iets wat bedienbaar is voor de Samsung Smart tv?

Op de tv-ontvanger kan alleen de kpn afstandsbediening worden gebruikt.

De apps van Youtube en Netflix ondersteunen inderdaad casten binnen die systemen. Dus Youtube → Youtube en Netflix → Netflix.