Skip to main content

Na 14 jaar DSL van tele2 te hebben gehad is vorige week bij mij kpn glasvezel internet en bellen geïnstalleerd door een monteur. Ik kreeg daarbij de modem Box 12.
Tot mijn grote verrassing had ik na de installatie opeens geen wifi bereik meer boven in de computer en slaapkamers.
Eerst de wifi manager doorlopen die, natuurlijk, vind dat ik 2 wifi punten moet kopen. Maar omdat ik hier altijd prima wifi bereik heb gehad voel ik natuurlijk weinig voor deze onverwachte extra uitgave.
Nu is mijn vraag; is het mogelijk om maar 1 super wifi punt aan te schaffen en die met een normale internetkabel boven op de overloop aan te sluiten? Zou dit voldoende bereik op leveren? Heb ik mogelijk een ander soort kabel nodig? Of zijn er altijd minimaal 2 wifi punten nodig?

Bij voorbaat dank voor uw reacties,

Saskia

Hallo @is al in gebruik ,

Inderdaad valt het bereik van de box 12 wat tegen, als ik een eigen router naast de box 12 zet reikt die dubbel zo ver…

1 Superwifi punt is technisch mogelijk bij de box 12, echter zijn die via de wifimanager niet te koop.In de KPN winkel verkopen ze ze wel per stuk, maar die prijs is duurder dan 2 stuks via de wifimanager….(99,50,-).Je kan wel 1 van de 2 superwifi´s doorverkopen.

 


1 Superwifi punt is technisch mogelijk bij de box 12, echter zijn die via de wifimanager niet te koop.In de KPN winkel verkopen ze ze wel per stuk, maar die prijs is duurder dan 2 stuks via de wifimanager….

 

Hallo Martijn,

Bedankt voor je snelle reactie :) 
Het leek mij dat wat via wifimanager verkocht wordt maar 1 punt is voor €39,50 per stuk omdat het meteen probeert om me er 2 te verkopen voor €79,-  Hopelijk heb ik dat dan verkeerd begrepen.

Ik zal er 1 bestellen en kijken wat ik krijg en of het werkt.

Nogmaals bedankt.
Saskia

N.B. Even dubbel checken; Een gewone internet kabel is geschikt? Anders haal ik de bovenverdieping waarschijnlijk niet :)

 


Een gewone internet kabel is geschikt, maar dan wel een CAT5E of Cat6(A) kabel.


Hoi @is al in gebruik, welkom op het KPN Forum!

Het is inderdaad mogelijk om 1 SuperWifi punt aan te sluiten op de Box 12. De Box 12 en het SuperWifi punt werken samen om voor een groter bereik te zorgen.

Hier lees je hoe je de SuperWifi kunt installeren en gebruiken: