Skip to main content
Beantwoord

KPN Box 12, half jaar geleden geïnstalleerd, Wifi 2.4GHz valt regelmatig weg

• February 12, 2026
  • 1 reactie
  • 38 keer bekeken

Sinds ik overgestapt ben naar KPN heb ik vooral problemen als ik stream naar m’n apple TV. Ik heb nu vastgesteld dat regelmatig m’n 2.4GHz Wifi wegvalt (m.b.v. NetShot zie screenshot).
Ik zie vooral dit om de 2.4 GHz, waarbij mijn apple TV bedraad is aangesloten. Ik zal nog eens checken of die verbinding goed is, of dat hij toch stiekem terugvalt op de Wifi.
Ik heb al verschillende kanalen (1, 6, 11) getest, maar probleem blijft… 

Iemand een idee?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Kampy en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. Een wegvallende verbinding is tenslotte niet de bedoeling. 😕

Valt de verbinding alleen op de Apple TV weg, of ook op andere apparaten? Als het alleen op de Apple TV is, is deze dan rechtstreeks bekabeld op het modem aangesloten?
Als er nog andere apparatuur tussen zit, kun je hem dan tijdelijk een rechtstreeks bekabeld testen? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. 

Wat de wifi betreft, we hebben een topic met een aantal tips voor het oplossen van trage en wegvallende wifi. Ook hebben we de Wifi Manager en je kunt een hoop wifi verbeteringen doen via de MijnKPN app. 
Ik raad je aan om die tips door te nemen en de verbeteropties. Ik ben benieuwd of jij dan ook verbetering merkt en hoor het graag!

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2026

Hi ​@Kampy en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. Een wegvallende verbinding is tenslotte niet de bedoeling. 😕

Valt de verbinding alleen op de Apple TV weg, of ook op andere apparaten? Als het alleen op de Apple TV is, is deze dan rechtstreeks bekabeld op het modem aangesloten?
Als er nog andere apparatuur tussen zit, kun je hem dan tijdelijk een rechtstreeks bekabeld testen? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. 

Wat de wifi betreft, we hebben een topic met een aantal tips voor het oplossen van trage en wegvallende wifi. Ook hebben we de Wifi Manager en je kunt een hoop wifi verbeteringen doen via de MijnKPN app. 
Ik raad je aan om die tips door te nemen en de verbeteropties. Ik ben benieuwd of jij dan ook verbetering merkt en hoor het graag!