Skip to main content

Hi,

 

Ik probeer een server te hosten voor Valheim. Hiervoor heb ik een virtual machine gemaakt die bereikbaar is binnen mijn netwerk. Wanneer ik de server host is die lokaal bereikbaar op port 2457 en kan ik ook de game joinen. In de KPN Box heb ik een regel toegevoegd om deze port open te zetten.

Het ip-adres van mijn vm heb ik vast gezet:

Port forwarding:

 

Als ik de port check via yougetsignal bijvoorbeeld dan geeft deze altijd closed aan. De firewall op de vm staat momenteel uit, zodat ik zeker weet dat dit niet het probleem kan zijn. Ik heb alles al een keer herstart, KPN Box en mijn VM, maar dit hielp nog niet. Staat er iets nog niet goed of heeft iemand nog andere dingen die ik kan proberen?

 

met vriendelijke groet,

 

Randieu

Probeer het lokaal eerst eens werkend te krijgen met de firewall aan. Dus firewall aan, alles dicht, die 3 poorten open. Werkt het dan? Dan weet je ook zeker of die 3 poorten die u geforward heeft de enige 3 poorten zijn die gebruikt worden.


Hi Nick83,

Lokaal werkt het, mijn server gebruikt momenteel alleen port 2456 en 2457.

Ik zie hier ook dat alleen protocol udp wordt gebruikt dus dat heb ik inmiddels ook aangepast in mijn port forwards. ze blijven nog wel op closed staan.


UDP poort forwardings kun je niet testen met een online poortscanner. Daar komt nooit reactie op bij een poorstscan.

Heeft u die firewall nu ingesteld? 


Hi Nick,

 

Bedankt voor je snelle reacties. Ik wist niet dat udp poorten niet te testen waren met een poortscanner. Ik heb een vriend gevraagd te connecten naar mijn server en dat is gelukt. Probleem is dus opgelost en was blijkbaar geen probleem. ;)