Skip to main content
Vraag

KPN Box 14 koppelen met LSC lampen

  • 30 July 2024
  • 14 reacties
  • 141 keer bekeken

Sinds gisteren heb ik een KPN abonnement met KPN Box 14 en twee “Superwifi 2” punten.

Hier wil in mijn Action (LSC) lampen en andere zaken op aansluiten. Ik had al gelezen dat dit enkel op een 2.4ghz frequentie kan en niet op 5ghz.

Dus heb ik een extra 2.4ghz verbinding gemaakt en telefoon op ingelogd. Daarna heb ik de LSC app geïnstalleerd en de lampen in installatie modus(knipperen) gezet.

Ik heb dit wel 10 keer gedaan maar resultaat blijft dat ik de lampen niet gekoppeld krijg.

Weet iemand wat ik verkeerd doe en kan me helpen?

 

 

14 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Probeer tijdens de koppelfase eens alleen met de wifi van het modem aan terwijl de extenders even uitstaan.

@BruisTablet , klonk heel goed, maar helaas werkt dit ook niet.

@BruisTablet, ik zie dat mijn hoofdwifi netwerk van 5ghz nog actief is. Weet jij hoe je die kan uitzetten?

Reputatie 7
Badge +8

Die kan niet uit. Maar is de smartphone tijdens de setup procedure zelf ook verbonden met het extra netwerk. Anders brengt de telefoon de verkeerde wifi gegevens over naar het lsc apparaat.

Yep, die staat ook verbonden met het 2,4ghz netwerk.

Reputatie 7
Badge +9

@Keut Vele goekope Smart producten hebben moeite met het verbinden van 2,4Ghz als Wifi6 aan staat, ga na wifi instelling en verander bij wifisignaal 2,4Ghz van "b,g,n,ax” naar "b,g,n”. En probeer smartphone en lampen in het hoofd wifi te inloggen (extra wifi hoeft niet)

Een ander trick is dat ze alleen probleem hebben bij installeren, daarna werken ze gewoon. Dus zet teerst wifi van modem uit, verbind telefoon met 4g/5g en stel telefoon als hotspot met hotspot naam precies gelijk met Modem Wifi (SSID,Protocol). Dan kan je normaliter gewoon de lampen kunnen installeren, zet dan de hotspot weer uit en wifi van modem aan. De lampen gaan dan naar dezelfde naam zoeken en verbinden.

@TDN, ik heb alleen dit staan en kan niet kiezen uit b,g,n.

 

Reputatie 7
Badge +9

@TDN, ik heb alleen dit staan en kan niet kiezen uit b,g,n.

 

Pass Wifi5 profiel toe, dan stel bij 5Ghz weer op "a,n,ac,ax”. Als het goed is dan heb je Wifi4 (b,g,n) bij 2,4Hgz en Wifi6 (ax) bij 5Ghz

Nee, helaas krijg ik dat dan niet te zien.

Maar ik ga morgen jouw andere oplossing met de hotspot proberen.

Hopelijk gaat die werken.

@TDN , thanks het verhaal van de hotspot werkt. Heb ze allemaal kunnen toevoegen aan de LSC-app.

Nu nog even vogelen hoe ik ze ook weer in de Google home omgeving krijg te zien, want daar zijn ze niet zichtbaar en krijg ik ze niet geupload/gevonden.

Reputatie 7
Badge +9

@Keut Mooi ☝

Bij zoeken naar nieuwe apparaten in Google Home, gaat voor Tuya Smart of voor Smart Life, je kan ook gewoon de App Tuya Smart installeren en hoef niet LSC App (het een rebrand van Tuya Smart) te gebruiken. 

Helaas nog steeds niet gelukt. De lampen werken wel met de LSC app, maar krijg ze niet toegevoegd aan mijn Google home app. Hierdoor kan ik ze niet op stemcommando aan- en uitdoen.

Na harde reset van de Google mini's werken de lampen weer.

Had inmiddels alles vervangen door Hue, maar nu boven de andere lampen maar in de fittingen gedraaid.

Thanks voor het meedenken.

Reageer