Skip to main content

Sinds een week KPN Box V12 F5359, plus SuperWifi. Levert me tot op heden weinig plezier op. Vanaf dat moment geen communicatie meer met mijn SolarEdge omvormer (via de app) om de dagelijkse opbrengst te bekijken. Werkelijk alles geprobeerd, ook de aanwijzingen van SolarEdge. Krijg steeds melding dat LAN niet werkt ("Ethernet LAN niet aangesloten"). Alles is wel aangesloten, wat valt hieraan te doen. 

Hallo @BertFl 

 

Heeft de kabel wel echt verbinding met de Box 12, wat doen de ledjes bij de poort waarin de kabel van de SolarEdge is aangesloten of is de SolarEdge via een switch aangesloten, zo ja welke ledjes branden er daar?

Hoe staat de netwerk instellingen op de SolarEdge, misschien staat dat nog op een vast ip-adres ingesteld, dat moet je dan veranderen naar DHCP.

Je kan, indien nodig, het ip-adres weer vast zetten (via Binding) in de Box 12 zelf.

 

 


Hoi @BertFl . Welkom op het forum.

Heb je al een oplossing gevonden?


Bent u nieuwe klant? Of bestaande klant die een andere router heeft gekregen? Welke router had u voorheen? De kabel naar de omvormer, is dat een cat 5e kabel?


Advies leverancier zonnepanelen na contact afdoende. Tp-link in stopcontact naast kpn box, herstart tp-link knop in het midden indrukken en ingedrukt houden tot ook de ledlampjes wifi blijven branden.


Dank voor de div reacties.


Net contact gehad met de leverancier. KPN zou de poorten moeten open zetten. Krijg dadelijk een mail met uitleg en ga dan nog eens met KPN bellen.


Ben benieuwd naar de uitleg.  Want wat is er aan de hand? Poorten openen voor een omvormer lijkt me stug. 


Hoi @Henk pie . Je reageert in een topic van @BertFl 

Heb jij dezelfde omvormers als hem?