Skip to main content
Beantwoord

KPN TV Multicast instellen op Unifi Cloud Gateway Fiber lukt niet

• September 25, 2025
  • 53 reacties
  • 1689 keer bekeken

Toon eerste bericht

53 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Wordt de wan poort wel goed mee genomen. Als je een ucg fiber hebt moet je de poort handmatig even aanpassen jn de file default staat deze op eth 4 (poort5 wan) maar als je de sfp poort gebruikt dan moet deze aangepast worden naar eth6 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Wordt de wan poort wel goed mee genomen. Als je een ucg fiber hebt moet je de poort handmatig even aanpassen jn de file default staat deze op eth 4 (poort5 wan) maar als je de sfp poort gebruikt dan moet deze aangepast worden naar eth6 

Script kan je aanpassen in SSH met Nano (sudo apt install nano)
open het script file (nano /etc/udm-iptv.conf)
pas IPTV Wan aan naar eth6
opslaan met CRTL+X
Het start je script (udm-iptv restart)
controleer de status (udm-iptv diagnose)

Succes gegarandeerd 😀

Bedankt ​@Maikel Drost echter moest ik mijn WAN Interface op Eth0 zetten, omdat ik deze op poort 1 van mijn UCG Fiber heb geconfigureerd, en daarnaast mijn LAN interface op br0 br4, omdat ik een vlan heb gemaakt. Het werkt nu, maar om de zoveel minuten bevriest het beeld, heb ik toch nog iets verkeerd gedaan?

De nieuwe Sagem box werkt nu met multicast , de Arris hebben ze geblokkeerd en KPN geeft aan deze niet meer te willen activeren vanwege het uitfaseren van het “ oude” platform, mooi balen want ik gebruik de Arris met zijn IR voor de universele AB.