Skip to main content

Hoi!

Ik ben nu een tijdje (trotse) eigenaar van een TP-Link setup in mijn huis. Nu loop ik alleen tegen een bug aan binnen mijn netwerk. Ik wil namelijk graag mijn printers in een eigen VLAN die geisoleeerd is; printers kunnen niet andere VLAN's bereiken, maar ook niet apparaten in hun eigen VLAN. Dat is misschien een beetje overkill, maar ik heb niet niks voor niks zo’n setup.

Echter loop ik tegen het probleem aan dat de EAP ACL wél werkt als de printer op één EAP zit en jij als gebruiker op een andere EAP. Alleen zit je beide op dezelfde EAP, dan werkt de ACL ineens niet meer. Alsof op de EAP het verkeer niet langs de ACL regels gaat.

Hier kwam ik na een weekend van hoofdpijn pas achter. Als gevolg heb ik een melding gemaakt op het forum van TP-Link. Die is vrij snel doorgezet, maar ik loop in de mail vast met hun; het loopt stroef en ze geven steeds oplossingen die geen oplossingen zijn; ze lezen volgens mij mijn verhaal maar voor de helft.

https://community.tp-link.com/en/business/forum/topic/622854

Mijn vraag is dan ook: Wie wilt dit ook testen met zijn/haar Omada setup? Als meerdere het hebben kan dat wellicht wat meer kracht zetten om wat serieuzer genomen te worden. Of.. ik ben toch wel een sukkel en het is geen bug, maar dat lijk mij gek.

 

Bedankt!

@ikheetjeff heb je deze vraag hier ook gesteld? Ik denk dat je daar meer kans hebt.


@ikheetjeff heb je deze vraag hier ook gesteld? Ik denk dat je daar meer kans hebt.

Goeie tip, ik ga het daar ook zo droppen.

Voor de volledigheid; zojuist weer reactie van TP-Link en het blijkt dus te “kloppen” dat traffic over de EAP niet langs ACL regels gaat. Dat is een keuze geweest in hun setup. Ik heb er twijfels bij of dat juist is. Ik ga dit dan ook in het topic van Tweakers vragen.

Als iemand met een Omada setup dit alsnog ziet en wilt reageren; graag! Blijf benieuwd of het nou aan mij ligt of niet.