Skip to main content

Beste forum leden,

Ik zit te twijfelen tussen 2 mesh systemen de Netgear Orbi RBK752 en de TP-Link Deco X60 

De Orbi is veel sneller dan de TP-Link, daarentegen heeft de TP-Link wel ipv6 ondersteuning en bij de Orbi weet ik dat niet zeker. Volgens tweakers ondersteund de Orbi dit niet.  Beide systemen ondersteunen wel wifi6. Is ipv6 ondersteuning heel belangrijk dan kijk ik ook naar de toekomst. Het verschil in prijs valt wel mee dus dat is geen doorslag gevende factor.

Wat is in deze situatie de beste keuze?
Alvast bedankt.

Alle nieuwe apparatuur heeft tegenwoordig wel zo ongeveer ip6 ondersteuning hoor. De Orbi's hebben dat ook vast wel. Dat moet haast wel.

Het probleem is eerder dat als u die Orbi's of Deco's achter een KPN router hangt, dat de KPN router ipv6 niet goed door geeft. En u dus alsnog geen ipv6 heeft.

Dat is een probleem van KPN. Wat ze niet oplossing. Want ze vinden dat niet belangrijk. U kunt de Orbi's of Deco's in accesspoint mode zetten. Dan werkt ipv6 wel. Maar dan verliest u een hoop functionaliteit. 

Als u glasvezel heeft, dan kunt u de Orbi's of Deco's direct aan het glasvezelkastje knopen. Maar dan krijgt u TV waarschijnlijk niet meer aan de praat. Als u geen TV heeft is dat natuurlijk niet van toepassing.