Skip to main content

Goedemorgen, 

ik probeer het basis station van mijn alarm installatie te verbinden met de WiFi. Ik heb een KPN box 12, maar er is geen verbinding mogelijk. Contact met Gigaset leert mij dat ik een aantal poorten in het modem moet openzetten, maar ik heb geen idee hoe. KPN kan dit niet telefonisch oplossen en hebben mij aangeraden om via het forum hulp te zoeken, omdat doet blijkbaar een bekend probleem is.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

vriendelijke groet,

 

stephan

Hallo @Divingstevie welk typenummer Gigaset heb je precies?

 


Hoi Jan, 

ik heb de “smart home alarm”


Hallo @Divingstevie , daar bestaan diverse types in, o.a. S, M, L etc. Graag iets preciezer weergeven wat je precies hebt om je te kunnen helpen.

 


Goedemorgen, Jan,

Sorry voor de late reactie, maar ik moest even aan het werk. Ik heb een foto van de verpakking bijgevoegd, maar een verdere specificatie van welk model het is kan ik niet zeggen…..

Gigaset heb ik ook gevraagd en die kwamen met het volgende:

Als het middelste LEDje van de Smart Home base langzaam  knippert, kan deze geen verbinding met het internet maken.

Het blijkt dat de ene of andere poort in uw router (experiabox?) niet vrij geschakeld is.


Indien u de weg kent in uw router:
Poorten voor Smart Home base:  
UDP 123, TCP 443.  
TCP 80  wordt in feite niet gebruikt,toch een aanbeveling ook deze te openen. 

​Vraag anders den kpn om deze poorten vrij te schakelen.

Je kunt er gewoon niet helemaal omheen:

Soms zit er een addertje onder het gras. 
In sommige gevallen helpt het om de stekkers van de Smart Home base en uw router uit het stopcontact te halen, ze beide na 5 minuten weer aan te zetten en opnieuw te proberen te synchroniseren.

ik heb ondertussen toegang tot mijn modem, maar geen idee hoe ik die poorten moet open zetten. KPN kon me hier ook niet bij helpen….

 

groet Stephan


Hallo @Divingstevie , ik ben helaas niet bekend met de BOX12, misschien dat @wjb je er mee wil en kan helpen, ik heb hem even ingeseind.

De foto staat niet in je topic, die kun je oploaden door op het zwarte vierkantje met het bergje, 3e icoon van rechts, te gebruiken.

Succes.

 


@Divingstevie

Als je bent ingelogd klik je op Access Control !!

Dan komt Port Forwarding tevoorschijn.

Bij Add Rules Manually vul je in wat je denkt te moeten invullen.

Daarna nog wel even op de blauwe knop ADD drukken en wallah :relaxed:


Goedemiddag Tony,

bedankt voor je antwoord. Ik heb echter al de oplossing gevonden! Kwestie updaten van beveiligingscertificaten. 
ik bewaar je info over het Modem wel!

 

altijd handig!

 

nogmaals bedankt 

 

groet Stephan