Skip to main content
Beantwoord

Mijn HP6800 Wifi printer maakt geen verbinding met de Box 14 Wifi

• 13 februari 2025
  • 5 reacties
  • 116 keer bekeken

• Topper
  • 10 reacties

ik heb sinds kort een kpnmodem v14. Nu werkt mijn printer niet meer draadloos. want de hp6800 ziet wel het wifinetwerk maar word niet geaccepteerd door de modem. bij het foutraport staat dat ik de printer moet toevoegen in het MAC. Wie kan mij uitleggen hoe ik dat moet doen zodat de printer weer via wifi of draadloos kan printen.gr Jonnie

Beste antwoord door Doman

@Bugs

Gaat het misschien om de de HP OfficeJet Pro 8600 AIO uit 2012?

Probeer het eens om de WiFi 2,4GHz van 802.11ax terug te zetten naar 802.11b/g/n?
En ook met de beveiliging op alleen WPA2
Je kan ook nog even (tijdelijk!) testen of de verbinding wel tot stand komt zonder beveiliging?

Zie dan ook dit en daarin ook genoemde soortelijke topics:

HP printer verbindt niet met de Box 12 via WiFi

Bekijk origineel

5 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 83 reacties
  • Antwoord
  • 13 februari 2025

@Bugs

Gaat het misschien om de de HP OfficeJet Pro 8600 AIO uit 2012?

Probeer het eens om de WiFi 2,4GHz van 802.11ax terug te zetten naar 802.11b/g/n?
En ook met de beveiliging op alleen WPA2
Je kan ook nog even (tijdelijk!) testen of de verbinding wel tot stand komt zonder beveiliging?

Zie dan ook dit en daarin ook genoemde soortelijke topics:

HP printer verbindt niet met de Box 12 via WiFi

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 13 februari 2025

Het is de hp office 6820 uit 2019. 

Ik heb de v14 modem voor glasvezel

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 83 reacties
  • 13 februari 2025
Bugs schreef:

Het is de hp office 6820 uit 2019. 

Ik heb de v14 modem voor glasvezel

Ha, mijn (lees)fout zie ik nu. 🙄

Probeer het eens met de WPA2 suggestie. dat werkte in het laatste geval blijkbaar:

Toen de WPA2/WPA3 teruggezet naar WPA2, dit was de bottelneck.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 13 februari 2025

Ik heb de wpa terug gezet maar het werkte niet. Hij blijft vragen om de MAC.

Deze kan ik niet veranderen tot nu toe

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1040 reacties
  • 17 februari 2025

Hoi ​@Bugs. Erg lastig dat je printer nu geen verbinding meer wil maken met de Box 14. Dan moeten we gaan uitzoeken hoe we 'm toch weer kunnen verbinden. 

Je zegt dat je de beveiliging hebt teruggezet naar WPA2. Hoe heb je dat precies gedaan? En heb je ook de andere tip van ​@Doman geprobeerd? 

Wat je ook kunt proberen is de optie Extra Wifi in te schakelen op de Box 14, zodat je het 2,4GHz Wifi signaal een eigen naam kunt geven (en ook 5GHz). Wat wel eens voorkomt is dat printers moeite hebben verbinding te maken als deze twee signalen niet gesplitst zijn. Hoe je precies inlogt op de Box 14 kun je lezen in het kennisbankartikel hier beneden. 

Voor de rest weet ik niet zo goed wat je kunt met dat foutrapport wat de printer geeft. De printer zelf heeft een MAC-adres, net zoals elk apparaat wat kan verbinden met je modem. Maar je hoeft geen MAC-adres in te voeren op je printer of te wijzigen. 

Reageer