Skip to main content

Hier soortgelijk maar eigenlijk nog vreemder.

Door allemaal vreemde verschijnselen heeft KPN de Experiabox v10 vervangen voor v12, ik heb een nieuwe switch tplink tl-sg108e gekocht. Problemen bleven. KPN monteur heeft v12 omgewisseld omdat deze uit de batch met slechte adapters kwam. Het leek goed te gaan tot ik op zolder de tv aanzette (bekabeld via de nieuwe switch). Geen opnames beneden te zien. Als ik de switch eruit haal kan ik beneden de opnames laden en tv gids laadt ook snel. Doe ik de switch er weer bij, dan krijg ik time out bij gids laden en opnames geeft meteen dat het niet mogelijk is. Wissel ik de nieuwe switch voor de oude tl-sg105e en verbind ik die met de v12, dan is internet opeens weg .

KPN gebeld en die zeiden dat ik de switch (brandnieuw) moet resetten en anders omruilen. Lijkt mij kolder. 

Iemand een idee? Dank voor de gewaardeerde reacties!

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi ​@robinvanmunster . Welkom hier.

Als je switches in je netwerk hebt zitten en je wilt gebruik maken van de televisie diensten MOETEN de switches IGMP snooping ondersteunen.  Dat is een protocol die er voor zorgt dat het tv signaal niet jouw hele netwerk overspoelt.

In onderstaand kennisbank artikel kun je daar alles over lezen:

Heb je al een andere kabel geprobeerd? 

Dit type switch ondersteund IGMPVsnooping (TL-SG108E, wordt ook door KPN aangeboden).

Andere kabel tussen V12 en switch neem ik aan. Soms worden voor de hand liggende ideeën over het hoofd gezien. Ga ik over een ruime week proberen, eerst even de Oostenrijkse bergen bezoeken.

Fijne vakantie, Robin!

De tip van Marlon92 was een gouden tip! Ook helpdesk was daar niet opgekomen. In de garage had ik nog een gele KPN kabel hangen. Die van V12 naar switch en alles blijft in de lucht. 

Dank!

Reageer