Skip to main content

Beste allen,

Ik maak af en toe mee dat ik niet kan verbinden naar een populaire minecraft server genaamd Hypixel (mc.hypixel.net). Het vreemde is dat het alleen bij mij blijkt te zijn, mijn vrienden die ook kpn hebben vermelden dat ze helemaal geen last hebben en dat het nooit voorkomt dat ze worden timed-out. Ik heb op meerdere apperaten gepinged naar de servers van Hypixel en de request komen nooit aan, ook getest tijdens dat ik wel op de minecraft server kon en toen ontving de server mijn pings. Ik weet niet wat ik verder kan doen. Thuis hebben wij een v12 box (glasvezel 1gbps) en zit mijn computer verbonden aan een ethernet kabel. Heeft iemand dit zelf ook eens gehad? Heb je een oplossing of tips laat het me graag weten!

 

Met vriendelijke groet,

Bartje

Hoi @Bartje_ 

Volgens mij is Hypixel (helaas) nog de enige server in Minecraft die nog een beetje goed loopt toch? Zonde. Die time-outs al helemaal. Heb je al eens een https://speedtest.net gedaan op je computer? Kan je die gegevens eens delen? (Let op dat je je IP niet deelt)

Heb je al eens 3-5 minuten alles van het stroom afgehaald? Kan soms ook wonderen doen!


Hey @ikheetjeff ,

Bedankt voor het reageren, alle andere servers werken prima behalve Hypixel zelf op het moment wanneer ik hypixel niet kan joinen, upload latency lijkt nogal hoog.

Ook alles van de stroom af gehaald, router uit en pc en alle devices wifi uitgezet of de internet kabel eruit getrokken, gebeurde nog steeds hetzelfde.

Met vriendelijke groet,
Bartje


Hey @ikheetjeff ,

Bedankt voor het reageren, alle andere servers werken prima behalve Hypixel zelf op het moment wanneer ik hypixel niet kan joinen, upload latency lijkt nogal hoog.

Ook alles van de stroom af gehaald, router uit en pc en alle devices wifi uitgezet of de internet kabel eruit getrokken, gebeurde nog steeds hetzelfde.

Met vriendelijke groet,
Bartje

@Bartje_  en wat zijn je pc specificaties?


Hey @ikheetjeff ,

 

Ik heb in mijn pc een b550 gaming x v2 moederbord

AMD ryzen 7 5800x cpu

rtx 3070 gpu

Samsung 980 Pro M.2 2TB storage

32GB 3200mhz ram

en Realtek Gaming GbE Family Controller

 

Mvg,

Bartje


Hey @ikheetjeff ,

 

Ik heb in mijn pc een b550 gaming x v2 moederbord

AMD ryzen 7 5800x cpu

rtx 3070 gpu

Samsung 980 Pro M.2 2TB storage

32GB 3200mhz ram

en Realtek Gaming GbE Family Controller

 

Mvg,

Bartje

Sorry, vergeten te reageren. Hmm, ziet er allemaal gewoon goed uit. Misschien even in de gaten houden? Heb je nu nog steeds? Misschien kabel toe aan vervanging?


Hoi,

Is niet erg, ben al blij dat iemand met mij meedenkt en helpt met oplossing zoeken. Het is toch iets wat zich blijft herhalen op de vreemdste momenten over 5 maanden al, de switch en cat6a kabels zijn 3 maanden geinstalleerd. Alle kabels hebben nergens last van en hebben een pvc buis om zich heen voor de zekerheid en liggen erg los en geen stress erop. Denk dat het beste is om kpn klantenservices weer eens te bellen?

Mvg,
Bartje


Goedemorgen @Bartje_ en welkom hier op ons forum!

Een lastige kwestie is dit aangezien je verbinding zelf het probleem niet lijkt te zijn. Nu ben ik niet zo bekend in de wereld van Minecraft maar je geeft aan dat je met een bepaalde server probeert te verbinden (Hypixel). Vermoedelijk zijn er ook andere servers, krijg je daarbij deze zelfde melding of werkt het dan wel gewoon?

Verder kwam ik dit artikel nog tegen, misschien dat je daar nog eens naar kunt kijken? 


Beste @JanZ_ ,

 

Het is echt alleen bij die server. Het is mij eens voorgekomen terwijl ik nog op de hypixel server speelde dat de server opeens niet meer reageerde en dat ik werd gedisconnect. In de tijd dat ik niet op Hypixel kon waren andere minecraft servers wel online en op die servers kon ik gewoon nog spelen. Op verschillende sites gekeken zoals mcsrvstat.us zoals in dat artikel uit uw bericht, en daar staat dat de server gewoon online is en met een hoge player count. Heeft u nog meer dingen die ik nog kan proberen? Hoor het graag!

 

Mvg,

Bartje


Beste @JanZ_ ,

 

Het is echt alleen bij die server. Het is mij eens voorgekomen terwijl ik nog op de hypixel server speelde dat de server opeens niet meer reageerde en dat ik werd gedisconnect. In de tijd dat ik niet op Hypixel kon waren andere minecraft servers wel online en op die servers kon ik gewoon nog spelen. Op verschillende sites gekeken zoals mcsrvstat.us zoals in dat artikel uit uw bericht, en daar staat dat de server gewoon online is en met een hoge player count. Heeft u nog meer dingen die ik nog kan proberen? Hoor het graag!

 

Mvg,

Bartje

Bedankt voor je toelichting @Bartje_ !

Ik ben bang dat ik dan ook geen andere ideeĂ«n meer heb 😞 Hopelijk is er nog iemand in de community die hier ervaring mee heeft en dat hier wil delen! 


Beste @JanZ_ ,

Ben al blij dat u en ikheetjeff hebben gereageerd op mijn vraag en met mij mee dachten. Ben daarvoor erg dankbaar! Ik ga kpn zelf nog eens weer bellen.

 

Met vriendelijke groet,

Bartje


Beste @JanZ_ ,

Ben al blij dat u en ikheetjeff hebben gereageerd op mijn vraag en met mij mee dachten. Ben daarvoor erg dankbaar! Ik ga kpn zelf nog eens weer bellen.

 

Met vriendelijke groet,

Bartje

Graag gedaan @Bartje_ :)
Ik kwam trouwens nog een artikel tegen die wellicht kan helpen in jouw situatie, hoop oprecht dat je hier wel iets mee kan🙏🏻