Skip to main content

Goede Dag iedereen,

Ik heb al twee jaar de experiabox v12, hij staat bij mij in modem mode, zonder wifi omdat ik men eigen router in een DMZ heb staan.

Ik merk dat na de laatste software update mijn internet er om de 2 uur uitvalt, een fabrieks reset of herstart bieden het zelfde resultaat op(Het modem doet het weer voor max 2 uur).

 

Ik heb alle instellingen die ik niet nodig heb uitgezet maar ook hem op de standaard instellingen gehouden, dit maakt helaas niet uit.

 

Het rare is dat ik wel nog steeds DNS requests kan uitvoeren en ICMP pings mag sturen maar enig TCP/UDP verkeer is onmogelijk.

Ik heb al contact opgenomen met KPN en ze gaan mij een vervangende box sturen.

Als Engineer ben ik wel nieuwschierig of andere mensen hier ook de zelfde problemen ondervinden zodat ik misschien een tijdelijke workaround kan vinden.

Ik zit momenteel op mobiel data voor een stabiele internetverbinding en hoop dat in dit weekend nog een nieuw modem geleverd word.

Ik heb al twee jaar de experiabox v12, hij staat bij mij in modem mode, zonder wifi omdat ik men eigen router in een DMZ heb staan.

Wat bedoel je met "modem mode"?

Waarschijnlijk alleen dat je de wifi uit hebt staan en alleen jouw eigen router hebt aangesloten.

 

Ik merk dat na de laatste software update mijn internet er om de 2 uur uitvalt, een fabrieks reset of herstart bieden het zelfde resultaat op(Het modem doet het weer voor max 2 uur).

Welke firmware versie staat op jouw V12?


Bedankt voor de reactie.

Modem mode bedoel ik dat ik alle router functionaliteit zoals wifi uit heb staan, en mijn router in een DMZ staat zodat ik mijn eigen Firewall gebruik.

 

Mijn firmware versie is de meest recente:V12.C.23.04.16


Mijn firmware versie is de meest recente:V12.C.23.04.16

En het probleem is begonnen na de installatie van die firmware?


Correct, na de firmware update kwam ik erachter dat men verbinding om de 2 uur volledig vastloopt met de symptomen die ik aan toon, heb 1GB glasvezel waar per maand TBs aan data overheen gaat, is altijd goed gegaan: ik heb servers op mijn netwerk


Dan ben ik bang dat het modem developmentteam hier aan de bak zal moeten.

Heb je overigens wel eens nagedacht over het vervangen van de Experia/KPN Box door een eigen router?

 


Ik zou wel willen maar ben daar juist dan weer niet zo handig in, kan ik mijn tp-Link AX5400 router aan men glasvezel bak hangen?


Bedankt voor de reactie.

Modem mode bedoel ik dat ik alle router functionaliteit zoals wifi uit heb staan, en mijn router in een DMZ staat zodat ik mijn eigen Firewall gebruik.

 

Mijn firmware versie is de meest recente:V12.C.23.04.16

WiFi uitzetten is prima. DMZ instellen ook. Maar verder heeft u niets gewijzigd toch?

Ik gebruik ook de KPN Box 12 met eigen router erachter. Nergens last van. Ik heb dezelfde firmware versie als u.


Voor de rest idd fabrieks instellingen:)


@Nick83, Wat voor een Internetaansluiting heb jij, VDSL of glas en als glas, is dat dan AON, GPON of XGS-PON?

@XaetaCore, Wat voor een glasvezelverbinding heb jij, is dat een AON, GPON of een XGS-PON verbinding?


@wjb Kan ik deze informatie in de admin pagina van het modem terug vinden?


Ik heb koper. VDSL dus. Nog wel, glas is onderweg, maar dat duurt nog wel ff.

En ik gebruik geen DMZ overigens...


@wjb Kan ik deze informatie in de admin pagina van het modem terug vinden?

Nee, maar als je een foto plaatst van jouw ONT/NTU (glasvezelkastje) dan is dat vrij eenvoudig vast te stellen. Is het een zwart kastje met drie ledjes waarvan de onderste voorzien is van de tekst "Alarm", dan is het een XGS-PON verbinding. Anders is het zeer waarschijnlijk een AON verbinding al is er een kleine kas dat het een GPON verbinding is maar dan zou je een losse kleine zwarte ONT van Nokia moeten hebben.


 


Dat is een AON aansluiting.

Zie jij iets in de log van de V12 terug op momenten dat de verbinding verbroken wordt?


Hoe kom ik bij deze logs?


Hoe kom ik bij deze logs?

Ik hoop dat @Nick83 je dat kan vertellen want ik heb de nieuwe firmware nog niet op mijn V12.


Ik weet het niet. Ik kan nergens logs vinden...


Ik weet het niet. Ik kan nergens logs vinden...

Je wilt toch niet zeggen dat ze die functionaliteit eruit gesloopt hebben?

In de "oude" firmware zit het onder My Modem -> Maintenance -> Logs.


Slecht nieuws, ze hebben het eruit gehaald, geen logs :(


Ik kan het nergens vinden. Standaard beleid bij KPN: nieuwe firmware ontwikkelen waarbij bepaalde problemen opgelost worden. Maar nieuwe problemen geïntroduceerd worden. Of bepaalde functies plots weg zijn 😄


Goede Dag iedereen,

Ik heb al twee jaar de experiabox v12, hij staat bij mij in modem mode, zonder wifi omdat ik men eigen router in een DMZ heb staan.

Ik merk dat na de laatste software update mijn internet er om de 2 uur uitvalt, een fabrieks reset of herstart bieden het zelfde resultaat op(Het modem doet het weer voor max 2 uur).

 

Ik heb alle instellingen die ik niet nodig heb uitgezet maar ook hem op de standaard instellingen gehouden, dit maakt helaas niet uit.

 

Het rare is dat ik wel nog steeds DNS requests kan uitvoeren en ICMP pings mag sturen maar enig TCP/UDP verkeer is onmogelijk.

Ik heb al contact opgenomen met KPN en ze gaan mij een vervangende box sturen.

Als Engineer ben ik wel nieuwschierig of andere mensen hier ook de zelfde problemen ondervinden zodat ik misschien een tijdelijke workaround kan vinden.

Ik zit momenteel op mobiel data voor een stabiele internetverbinding en hoop dat in dit weekend nog een nieuw modem geleverd word.

Is die vervangende box een ander type modem dan of een andere v12? Want aan de hand van deze beschrijving lijkt het toch 1 op 1 software gerelateerd. En als die andere v12 komt dan eindigt die ook weer op dezelfde software.

Die opmerking over 2 uur is wel apart. Werkt die eigen router op DMZ met een statisch ingesteld ip adres of via DHCP aangevraagd? Als het via DHCP is , is er dan ook een dhcp ip reservering aangemaakt om te voorkomen dat er mogelijk ineens een ander ip adres aan hangt dan onder DMZ staat ingesteld. 

En als het via DHCP is, is er dan een verband met de lease tijd dat het misschien later uitvalt als die leasetijd omhoog gaat?

Zomaar even wat checks om te zien in welke richting dit zit.


Heb men eigen to TPlink er nu aan hangen, werkt perfect, beter zelfs dan het KPN modem


Hoi @XaetaCore en welkom hier op ons forum :)
Ik zie dat je veel goede reacties hebt ontvangen vanuit de community, super! 

 

Heb men eigen to TPlink er nu aan hangen, werkt perfect, beter zelfs dan het KPN modem

Fijn om te lezen dat het perfect werkt nu je je TPLink er aan hebt hangen :)