Skip to main content

Moet een DVS1200 en het modem op de zelfde groep aangesloten worden om data over te kunnen zenden?

Dag @Dick I het hoeft niet perse maar je verkleint de kans op storingen wel. Waar ga je ze voor gebruiken?


Hallo @Dick I voor een eenvoudige stoppenkast thuis met meerdere groepen is dat geen probleem als je de DVS’en maar voor 1 doel gebruikt: óf voor internet, óf voor tv kijken, nooit beide tegelijk, dat vraagt om moeilijkheden. e.e.a. staat ook vermeld in de handleiding van de DVS’en.

 


Beste Jan en Joep. Hartelijk dank voor julie snelle antwoord. Ik wil het set in eerste instantie gebruiken voor een internetsignaal naar een desktop computer op de bovenverdieping. 


Niet dezelfde groep, maar waarschijnlijk wel op dezelfde fase. Hier in huis heb ik 3 fasen. Lijkt me dat ze niet op verschillende fasen kunnen werken. Op verschillende fasen kunnen ze nooit contact hebben met elkaar, of het moet via de aarde zijn.


Beste Nick bedankt.  Je hebt gelijk.  Mijn fout, ik had inderdaad fase moeten schrijven en geen groep !!


@Dick I het is te proberen om met de dvs's een verbinding te maken met internet.  Verwacht er niet te veel van want ze geven vaak storingen.  Roep maar als je er niet uit komt.


Moet een DVS1200 en het modem op de zelfde groep aangesloten worden om data over te kunnen zenden?

Nou nee, in tegenstelling met wat eerder wordt beweerd, hoeft juist helemaal NIET.
Er zit namelijk nog een ethernetkabeltje tussen de modem en die eerste DVS in.
Die eerste DVS kun je om die reden op elke stroomgroep zetten, wat je maar wilt.
Dat maakt NIETS uit.  Pas vanaf die eerste DVS gaat het netwerk via het stroomnet.

Het gaat juist om een zo gunstig mogelijke plaatsing van de 2e DVS tegenover de eerste DVS.

Als je de mogelijkheid hebt die eerste DVS in de meterkast op dezelfde stroomgroep te zetten,
als waar de bovenverdieping mee verbonden is voor de 2e DVS.  Is dat de beste oplossing.


@Dick I Succes met aansluiten.  Voor itv zijn ze in sommige gevallen prima. Het probleem is, dat als de verbinding hiermee niet optimaal is, je iedere visuele verstoring ook daadwerkelijk ziet.  Dat gaat snel irriteren.

Als je die dingen voor een internetverbinding gebruikt vallen kleine verstoringen niet zo snel op. 

Een kabel is natuurlijk altijd de beste oplossing.