Na de update van mijn Experia Box V10 (Update naar KPN Software V10.C.24.10.03) op 29 oktober j.l. krijg ik geen verbinding meer met de Omnik zonnepanelen omvormer.
Herstarten van zowel modem als omvormer lost niets op.
Na de update van mijn Experia Box V10 (Update naar KPN Software V10.C.24.10.03) op 29 oktober j.l. krijg ik geen verbinding meer met de Omnik zonnepanelen omvormer.
Herstarten van zowel modem als omvormer lost niets op.
Had je vroeger het 2,4 en 5 Ghz WiFi gesplitst?
Kun je inloggen op de v10?
Nee ik heb niets opgesplits. Kan momenteel niet inloggen (ben niet thuis) maar ik heb vanmorgen wel ingelogd als admin en gekeken of r iets door de firewall wordt tegen gehouden, maar hier kwam ik ook niet verder mee.
7 jaar geleden zijn de zonnepanelen geinstalleerd en ik heb nog nooit problemen gehad met de verbinding. Ook niet bij de overgang naar glasvezel een paar jaar geleden, inclusief vervanging van modem.
Hi
Als dit niet werkt zou je de instelling van Beveiligde Management Frames (PMF) nog kunnen aanpassen naar optioneel.
WPA2 was al actief en bij PMF stond niet en deze heb ik naar optioneel gezet. Maakt helaas geen enkel verschil
Kun je nog een apart 2,4Ghz netwerk aanmaken en daarmee proberen te verbinden,
Heb ik gisterenavond gedaan. Geen succes :(
Mogelijk een IP-adres uitgegeven aan een ander apparaat wat vast is ingegeven in je omvormer?
Ik merkte ook dat het IP-adres van het modem is veranderd waardoor in eerste instantie op mijn netwerk 2 apparaten zaten met beide hetzelfde fixed IP-adres (192.168.2.100 in mijn geval). Na dit te hebben aangepast werkt alles weer, op een port forwarding issue na (maar daar zal ik vanavond eens naar kijken als ik thuis ben).
Dit lijkt inderdaad het geval. De omvormer heeft een fixed ip adres en dat in momenteel ook in gebruik voor een tablet.
Omvormer en tablet beide uitgeschakeld en na een minuut of 5 alleen de omvormer weer ingeschakeld. Ik zie dat de omvormer het ip adres claimt, maar ik zie t ding niet verschijnen in de lijst met verbonden apparaten.
Dit lijkt inderdaad het geval. De omvormer heeft een fixed ip adres en dat in momenteel ook in gebruik voor een tablet.
Omvormer en tablet beide uitgeschakeld en na een minuut of 5 alleen de omvormer weer ingeschakeld. Ik zie dat de omvormer het ip adres claimt, maar ik zie t ding niet verschijnen in de lijst met verbonden apparaten.
Die topologie is niet 100% betrouwbaar. Belangrijker is dat er een werkende verbinding is.
Mijn advies is sowieso om altijd de DHCP de ip adressen te laten uitdelen.
Gisteren stond de reservering van het ip adres nog in de DHCP lijst voor de tablet. Deze heb ik een ander ip adres toegewezen en ongeveer een uur geleden is de DHCP reservering verlopen.
En ja hoor, de omvormer heeft weer verbinding.
Het was dus idd een ip adres conflict.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.