Na Box 10 Modem update naar Firmware V10.C.24.12.15 brand WiFi lampje niet meer en kan ik WiFi niet meer Aanzetten in de admin pagina
Basis 2.4G Wifi is er wel !!?!?!
Kan echter geen Extra WiFi 2,4G of 5G of Gasten netwerk aanmaken/aanzetten ,
-----------
Ik Lees hier:
Gesplitste wifi wordt Extra wifi
In de V10 is het mogelijk om de frequenties van de wifi te splitsen.
Daarmee bedoelen we dat je de 2,4GHz en 5 GHz frequentie elk een andere naam en wachtwoord kunt geven om op die manier twee wifinetwerken te creëren.
De nieuwe KPN Software heeft deze mogelijkheid niet.
In plaats daarvan heeft het Extra wifi.
Dit is een los extra wifinetwerk dat je aan kunt zetten.
Hierbij kun je zelf kiezen of dat netwerk zowel 2,4GHz en 5 GHz gebruikt, of maar één van beide.
Als je op dit moment gebruik maakt van gesplitste wifi, dan wordt dit na de update overgezet naar Extra wifi.
Je 2,4GHz netwerk wordt Extra wifi, Je 5GHz netwerk wordt je hoofdwifi.
Maar het aanzetten van een Extra 2.4 G of 5 G netwerk doet het niet.
Na Invullen van de gegevens en Opslaan, komt de QR code om snel contact te maken, maar het netwerk bestaat helemaal niet.
Ik heb diverse ‘apparaten’ (Camera’s / ‘Home’ dongles etc.) die ALLEEN via 2.4 G werken !!
Terug kijken bij ‘overzicht; staat hij ook (weer...) UIT.
Ik heb bioven een WiFi Versterkker hangenb die zelf bedraad aangesloten is,
die heeft nog dezelfde WiFi netwerken als voorheen...
Bovendien zie ik geen mogelijkheid meer om vaste IP adressen toe te kennen aan apparaten ….
Dit heb ik nodig voor apparaten die met software samenwerken waar je het IP adres in moet vullen
Als er nu na een Modem reset of zo de IP adressen gereshuffeld worden, moet ik die weer allemaal opnieuw instellen .
Met vriendelijke groet, Martin