Skip to main content

Hallo leden,

Ik heb een klein probleem met mijn internet. Ik heb een woning met 3 lagen, met mijn modem/router in de meterkast. Daarnaast heb ik in mijn woonkamer en kantoor op de eerste etage een RJ45 stekker in de muur, waar 2 KPN Mesh punten staan.

 

Echter werkt het MESH punt beneden helemaal niet. Dus op mijn laptop heb ik op de eerste etage altijd en overal sterk bereik (ook op zolder). Maar wanneer ik beneden zit met mijn laptop en hij gaat op het MESH punt, valt die constant uit en krijg ik heel vaak de melding “can't connect with this network” of “connected, no internet”. Kan iemand mij helpen? 

 

Het resetten van de modem heb ik gedaan en de Mesh natuurlijk ook. Alle kabels e.d. heb ik ook gecontroleerd, maar ik kan niets vinden…

 

Gr. Ediz

Toevoeging 1: alle middelen die KPN heeft op de site qua testen heb ik ook gedaan. Dit helpt niet. Ik heb dit probleem nu al 2-3 weken.


Hallo @Ediz 

 

Welk modem heb je, witte Experiabox, V8, V9, V10, V10A of een zwarte Box 12?

Wat voor mesh WiFi punten heb je van KPN, b.v. Experiawifi, SuperWifi 1 of 2?

Brand het WiFi lampje op het modem, bij de V10A en Box 12 doet het modem mee in de WiFi mesh (WiFi lampje is dan aan) maar bij de andere modems kan dat niet en zou het uit moeten staan.

 


@Ediz Welkom op het forum. Heb je al wat meer duidelijkheid gekregen over de aard van de storing? Ik zie dat GeSp een aantal goede vragen heeft gesteld. Zou je kunnen toelichten van welke apparatuur je exact gebruik maakt? Je kan ook altijd nog even kijkje nemen op de kennisbank: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.