Skip to main content
Vraag

Nedis deurbel camera werkt niet met het 5Ghz wifi netwerk

• December 3, 2025
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Hoi!

Is er iemand die ons zouden kunnen helpen met onze nedis deurbel en de laatste update?

Wij hebben ineens problemen, namelijk;

Via de wifi en de nedis app op de deurbel camera kijken, dan zijn er geen problemen. Zodra je de wifi uitschakelt en je eigen internet pakt dan lukt het niet, hij geeft dan het volgende aan:

Instellen van versleuteld kanaal is mislukt. 

Ik weet dat deze deurbel camera niet met wifi 5 werkt, dus inmiddels wifi 2.4 aangezet en daarop geïnstalleerd maar ook helaas nu doet die het nog steeds niet.

Zijn er mensen die het ook ervaren en het zelf hebben opgelost?

Mij lukt het helaas niet. 

Bedankt!

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Posseth, de camera werkt wel als jouw telefoon met het wifi netwerk is verbonden, maar zodra die met het mobiele netwerk is verbonden werkt het niet meer?

Als het wel werkt als je telefoon via de wifi is verbonden, zou je denken dat de camera's wel goed verbonden zijn met de wifi. Maar dat is zo moeilijk te zeggen.

Wij zijn ook niet bekend met Nedis camera's, daardoor weet ik niet wat voor instellingen daarop mogelijk zijn. Het kan zijn dat daar ook een instelling is die het kijken via mobiele data niet toestaat.

Hoe had je de 2.4GHz aangezet, was dat door 5GHz uit te zetten of heb je een Extra Wifi netwerk aangezet:

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 5, 2025

Ik sluit me volledig aan bij het antwoord van ​@Jasper van KPN.

Het beste is om een extra wifinetwerk aan te maken die alleen op de 2.4 ghz draait. Belangrijk is dan wel dat je dit netwerk een andere naam heeft dan je “gewone” wifinetwerk. Wifi 5ghz is beter voor je laptop, tv, iPad, smartphone, etc. dus ik zou deze niet volledig uitzetten! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 5, 2025

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad een extra netwerk aangemaakt voor de 2.4 GHz. De 5ghz wifi staat ook gewoon nog aan zoals het hoort.

En precies zoals je zegt over; met de wifi doet hij het gewoon, eigen netwerk (internet) van KPN doet deze het niet meer.

Wat het rare er van is, ik heb meerdere camera's van nedis en de andere camera's doen het wel maar zijn iets nieuwer en kunnen de 5 GHz wel aan.

Waar het dan misgaat vraag ik mij ook af.

Een van de camera's heb ik met het 2.4 GHz netwerk verbonden maar ook wanneer ik dan de wifi op mijn eigen mobiel uitzet geeft de camera aan: instellen van versleuteld kanaal is mislukt.

Ik hoop nog steeds dat iemand mij kan helpen.

En ik ga het maar eens navragen aan nedis zelf. 

Hartelijk bedankt!

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 5, 2025

Je hebt in ieder geval al veel geprobeerd ​@Posseth ! 

Als de overige camera's het wel doen zou ik dit inderdaad even neerleggen bij Nedis. Het zou kunnen dat een van je camera's misschien een update heeft gemist of dat er iets mis gaat in de software, dat is hoe dit op mij overkomt tenminsten. Laat je weten wat Nedis zegt? Ik ben stiekem zelf ook wel benieuwd of er nog andere oplossingen zijn, daar kunnen we andere personen dan weer mee helpen. ;)

Fijn weekend gewenst! 

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb ook het vermoeden dat Nedis er meer over kan vertellen inderdaad, net als Flitsend. Ik ben ook benieuwd wat zij zeggen.