Skip to main content

Hoi allemaal,
Ik heb een Nedis video deurbel en een Expedia box v10A.
Heeft altijd goed gewerkt maar sinds ik overgestapt ben naar 1 gb data kan ik geen beeld meer ontvangen van de deurbel.
De camera neemt nog wel beelden op als er iemand aanbelt maar ik kan het niet meer live bekijken, het beeld wordt niet meer gestreamd. Natuurlijk heb ik de Expedia box en het glasvezel kastje al verschillende keren herstart, minimaal 2 minuten van de stroom gehaald etc. 
De Nedis video deurbel opnieuw geïnstalleerd op 2.4 ghz. 
Iemand een idee waar het aan kan liggen en wat ik moet veranderen?

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

@JdeD Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet meer lukt om de beelden van de deurbel live te bekijken. 

Ik durf niet te zeggen hoe het kan dat dit gebeurt. Want bij een upgrade verandert er behalve de snelheid technisch in principe niets. 

Je geeft aan de deurbel opnieuw te hebben geïnstalleerd op 2.4 Ghz.

Heb je hierbij dan Extra wifi ingesteld op de V10a? 


Dank je voor je antwoord. 
Ja ik heb de camera aangesloten op het standaard 2.4 Ghz waar die altijd goed op gewerkt heeft en geprobeerd op de extra 2.4 Ghz wifi maar dat maakt geen verschil.
Ik ben wel vergeten te vermelden dat toen ik overstapte naar de upgrade van de snelheid ook gestopt ben met TV. Alleen dus nog maar data omdat ik alles online kijk zoals Netflix en NPO plus. 
Misschien dat het iets te maken heeft met geen TV signaal meer.
Ik ga dadelijk de V10a eens terug zetten naar fabrieks instellingen en dan weer helemaal van voor af aan configureren en alles opnieuw installeren.

Het heeft ook geen nut dat ik een nieuwe video deurbel koop omdat ik die gecontroleerd heb bij mijn zoon die Ziggo heeft en daar werkte die perfect op. Dus de camera van de deurbel is niet kapot.


@JdeD Het televisie signaal staat in principe los van je internetverbinding. In ieder geval voor smart apparatuur. 

Ook is de wijziging van de snelheid over het algemeen slechts een aanpassing in de wijkcentrale.

Dit zou dus geen invloed mogen hebben op je modeminstellingen of apparaten daarop aangesloten. 

Bestaat het probleem na het opnieuw configureren nog? 


Helaas er is niets veranderd.
De video deurbel geeft nog steeds geen steaming beeld nadat ik de router terug gezet heb naar de fabrieksinstellingen en opnieuw heb ingesteld.  


Deze heb je weer op de Extra Wifi aangesloten? Je krijgt verder geen foutmelding?

Moet wel zeggen dat dit buiten ondersteuning valt. Maar wel gek dat het bij een upgrade van snelheid zo ineens veranderd is. 


Bedankt voor jullie antwoorden maar helaas werkt het om onverklaarbare redenen niet meer.
Ik heb alles nogmaals geprobeerd, op de standaard wifi, op de extra wifi met een eigen wachtwoord en zelfs met de extra wifi en steering aan. Ik krijg het gewoon niet meer werkend.
Ga eerdaags een Google Nest Hello kopen en geef deze Nedis aan mijn zoon.


Heel bijzonder inderdaad. Ik kan het ook niet verklaren. Ook al eens contact gehad met de service van Nedis?

Een andere bel is natuurlijk ook een soort oplossing. 


Excuses voor de late reactie.
Van Nedis geen reactie ontvangen.
Inmiddels een Google Nest Hello gemonteerd en ik heb weer beeld en geluid. Alles werkt weer.Â