Skip to main content

Goedendag,

Gezien we wat problemen hebben met installatie van nieuwe software op STB’s, was ik even de documentatie opnieuw aan het nalezen voor de iptv configuratie.

Nu kwam ik dit tegen:

Technische details tv (netwerk specificatie en configuratie)

• Ethernet VLAN 4 (802.1q)

• Adres via DHCP vereist mee sturen option60 (Vendor Class Identifier) met waarde: IPTV_RG.

• Specifieke route informatie via DHCP opvraagbaar (option 55 bevat 1, 3, 28 en 121)

• Extra; DNS servers niet gebruiken + default gateway niet gebruiken. Alleen specifieke routes.

• Inschakelen IGMP-proxy inclusief fast-leave optie vereist voor tv-signaal in thuisnetwerk (min. IGMPv2).

• Routed mode. KPN gebruikt routed mode, geen bridge mode

Het deel van de DHCP option 60 heb ik geconfigureerd staan, maar option 55 is nieuw voor mij.

Is deze echt nodig? Zo ja, hoe vul ik dat precies in?

Verder staat er dat ik DNS servers niet moet gebruiken en de default gateway niet moet gebruiken. Maar in PfSense heb ik die opties niet in de firewall rules staan. Hoe pas ik dit dan toe?

@Caennanu Bij toeval kwam ik gister deze link tegen met info over pfsense en KPN. Zelf heb ik geen ervaring hiermee, hoop dat de info  je verder kan helpen.

@Caennanu Bij toeval kwam ik gister deze link tegen met info over pfsense en KPN. Zelf heb ik geen ervaring hiermee, hoop dat de info  je verder kan helpen.

Dank voor de link, ben bekend met de traveling guy. Zijn instellingen werken…. niet zo goed :d

Daarnaast worden deze nieuwe dingen niet behandeld.

Reageer