Skip to main content

Goedendag,

Ik heb zonnepanelen omvormer type Fronius, sinds dat ik overgegaan naar KPN internet kan ik de omvormer niet meer verbinden met de server via de internet van KPN, met de oude internet provider deed het gewoon altijd goed zonder probleem.

Heeft iemand ook deze probleem en kan mij een tip aan mij geven om deze probleem te gaan oplossen?

Je schrijft dsat je van provider gewisseld bent naar KPN.

Nu zou het kunnen zijn dat de regelapparatuur van de zonnepanelen nog de oude IP-gegevens van de vorige provider in het geheugen heeft staan en dan gaat verbinden met KPN niet lukken.

Kijk in de handleiding van de regelunit of er een soort van reset mogelijk is waarbij geprobeerd wordt opnieuw contact te maken.

Succes.

 


Hoi @Wisam . Is het ondertussen gelukt?

Welke experiabox heb jij in huis? En sluit je dat ding met een kabel aan? Of gaat het draadloos?


Beste Erwin,

bedankt voor je reactie, het is helaas nog niet gelukt met probleem met de omvormer Wifi is te zwak beneden en vooral in de garage ruimte waar de omvormer staat.

ben erg telluur gestel in de signaal  van de KPN modem.

 

 


Misschien kun je een versterker plaatsen? Of het modem op een ander kanaal zetten? 


Beste Erwin,

 

Het zou wel heel mooi en goed is als ik een versterker gratis van jullie mag ontvangen om deze probleem te gaan oplossen, is dat mogelijk dan?


Helaas kan ik je niet gratis een versterker sturen. Je kunt wel de wifi manager draaien.  

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Misschien verbetert het signaal wel dusdanig dat je geen versterker nodig hebt. Als er toch een versterker geadviseerd wordt, kun je die via de wifimanager via gereduceerd tarief aanschaffen.Â