Skip to main content

Ik heb bij een klant zonnepanelen geïnstalleerd. De omvormer in 1e instantie aan de wifi gekoppeld, daar heeft hij het 1 dag op gedaan. Daarna niet meer.

 

wifi die wegvalt gebeurt helaas wel vaker, en dit

pakt de omvormer automatisch weer op. Maar helaas na 3 weken nog steeds geen internetverbinding.

 

nou ben ik daar gisteren weer geweest om de omvormer vast bekabeld te maken. Kabel getest en is goed, 2 verschillende vaste utp modules geprobeerd en allebei doen ze het niet. Weer terug op de wifi, hier doet de omvormer het ook nog steeds niet op.

 

in de V10 box gekeken, en ik zie het adres van de omvormer wel. Zowel bedraad als via WiFi. Dus de omvormer is verbonden met de V10 box, maar krijg geen data door naar het monitoringsportaal. Behalve op de 1e dag.

 

Zou iemand met verstand van zaken mij eens met dit euvel kunnen verder helpen? Ik ben zelf absoluut niet thuis in internet en hoop hier de oplossing te kunnen vinden 😂 misschien een firewall die de omvormer data ineens blokkeert? 
 

groetjes wijnand

welk merk omvormer?


Solis


Ik ken de solis niet, en kan er niets over kwijt helaas.

Kan je alleen een omweg geven die geld kost: neem een iungo en een kwh meter op de groep waarop de opgewekte stroom binnenkomt en de P1 meter, en bekijk op die manier de opbrengst en teruglevering.

 


Daar zou ik dan de homewizzard voor pakken, maar das helaas de bedoeling niet 😂 dat is mijn optie voor als dit niet lukt. Toch bedankt voor het meedenken


Ben je er al verder mee gekomen ?
Je zou een ander wifi punt er bij kunnen aansluiten, al is met maar voor de test.
 

Ik heb een geval aan de hand gehad met een soortgelijk probleem, dat wifi kastje zit nu op een schakelklok en gaat ‘s nachts een paar uur uit, zo werkt het al tijden probleemloos.