Skip to main content

Gisteren volledige installatie van KPN door monteur gehad om over te stappen op beter, sneller en constanter internet via wifi. 
Situatie volledig hetzelfde ingericht als voorheen via Ziggo. v12 modem op de begane grond in de woonkamer bij de aansluiting van de kabel. Op iedere verdieping een versterker en op de 3e etage zelfs 2. Totaal dus 3 wifi versterkers. Alles draadloos met elkaar verbonden. 
Op de 3e etage staat de PS5. 
 

Nu dus erg hoge Ping waardoor er veel ‘lag’ is. 
Via oude situatie met Ziggo en TP-link Deco M5 Mesh network was het veel beter en konden we zonder probleem gamen. 
 

De KPN helpdesk vandaag gebeld en heeft geen antwoord en verwijst naar dit forum voor een antwoord. 
Hopelijk snel op te lossen anders toch maar terug naar Ziggo. 

Het hoogste wat ik heb gehad met 2x glasvezelpogingen was 9 mbit. Ik zou 100x 100 hebben. Ik ben alweer 3x terug gevlucht naar ziggo. Ik zit nu nog bij ziggo waar het ook rampzalig is. Maar Als dit niet opgelost wordt cancel ik de boel ook.


Het zou helpen als je een pingplot grafiek deelt naar de server waar je de lag ziet.

verberg wel even je eigen ip.


@SPM Welkom op het forum. 

Hoge ping tijdens het gamen is inderdaad erg irritant. Ik kan mij voorstellen dat je hier graag iets aan wil doen. 

Ik begrijp dat er verschillende wifi versterkers aangesloten zijn. Is de PS5 ook via de wifi verbonden met 1 van deze versterkers? Of is deze met kabel aangesloten? 

Mocht je de problemen via wifi ervaren. Heb je dan een optie om eens (tijdelijk) met een kabel te testen. 

Mocht je het probleem dan niet hebben kunnen we het probleem namelijk voorbij het modem zoeken.