Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Ik probeer OpenVPN met port 1194 te forwarden TCP/UDP in de modem van KPN maar op een of andere manier lijkt er geen verbinding te worden gemaakt op mijn modem IP adres van buitenaf. Als ik dit check ook met port check sites blijkt dat deze poort niet open is. Als ik de OpenVPN intern in het netwerk probeer dan werkt deze wel. Wat kan ik nog doen? 

 

OpenVPN werkt standaard via UDP. Dus dat kun je sowieso niet via een poortchecksite detecteren. Dat werkt alleen met tcp.

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de poortforwarding in de Experiabox v10?


Oke, 

 

Hierbij de portforwarding 

 


Dat ziet er goed uit. Via WiFi maakt u verbinding met 192.168.2.2? Dat werkt?

Via 4G maakt u verbinding met uw WAN ip, dat begint met zoiets als 86.86.109.x ofzo, en dat werkt niet?


Ik ben er altijd een voorstander van om de port-forwarding zo beperkt mogelijk te houden.

Dus als UDP poort 1194 geforward moet worden dan zou je mijns inziens niet voor TCP en UDP moeten kiezen maar voor UDP.

Dit is echter niet de oorzaak van jouw probleem want, zoals @Nick83 ook al aangeeft, zou het met jouw huidige port-forwarding ook prima moeten werken.


OpenVPN heeft UDP 1194 nodig om te werken en TCP 443 als fallback, deze is weer redirect naar TCP 943. Dus binnen LAN is 192.168.2.2 zonder port-forwarding al bereikbaar. Van buiten is port-forwarding UDP 1194 en TCP 443 of 943 nodig.


OpenVPN heeft UDP 1194 nodig om te werken en TCP 443 als fallback, deze is weer redirect naar TCP 943. Dus binnen LAN is 192.168.2.2 zonder port-forwarding al bereikbaar. Van buiten is port-forwarding UDP 1194 en TCP 443 of 943 nodig.

Ik heb nog nooit gehoord dat OpenVPN TCP 443 of TCP 943 nodig zou hebben.

De port-forwarding van UDP 1194 is voldoende.

Ook ik forward t.b.v. OpenVPN alleen UDP 1194 richting mijn Synology NAS.


@wjb https://openvpn.net/vpn-server-resources/advanced-option-settings-on-the-command-line/

Access Server listens to all available interfaces and at the default ports (TCP 443, TCP 943, UDP 1194)


TCP 443 is als fallback omdat bijna niemand de port HTTPS zou blokkeren.

 


@wjb https://openvpn.net/vpn-server-resources/advanced-option-settings-on-the-command-line/

Access Server listens to all available interfaces and at the default ports (TCP 443, TCP 943, UDP 1194)

En toch is het forwarden van enkel UDP 1194 voldoende.

Laten we het nu toch niet nodeloos complexer maken als dat niet nodig is.


Goedenavond, 

 

Bedankt voor alle reacties

Ik maak via LAN verbinding met de 192.168.2.2 en dan probeer ik via 4g verbinding te simuleren naar de modem op het genoemde adres 81.206.xxx.xx 1194 als poort configuratie in de OpenVPN client file. 

Intern werkt de configuratie wel rechtstreeks op de 192.168.2.2 1194. 

 


Welke APN staat er ingesteld op jouw telefoon.

Werkt het met de APN "advancedInternet" wel?


Ik heb de mogelijkheid met KPN mobiel internet als Vodafone mobiel internet. 

Hier staat bij KPN Hotspot de APN = internet

Bij Vodafone staat de APN = live.vodafone.com

Zou dit veranderd moeten worden? 


... het genoemde adres 81.206.xxx.xx

Hoe komt u aan dit adres? U kijkt via een WiFi/LAN verbinding op een site als http://watismijnip.nl?


Ja dat klopt en in de modem wordt dit adres weergegeven. 


Ik weet niet wat de APN van Vodafone allemaal toestaat.

Als je een KPN telefoon hebt zet daar dan de APN op advancedInternet en test of het dan wel werkt.


Goedemorgen, 

 

Vandaag aan het stoeien geweest en inderdaad de settings van mijn mobiele internet veranderd. 

Ik heb succesvol connectie weten te maken. Bedankt iedereen voor het meedenken!