Skip to main content

Ik zag dat ik onlangs nieuwe FW heb op de XB12. Alleen is het ouderlijk toezicht in uren ipv halve uren. in het veld geblokkeerd op schema.

Kan ik de halve uren weer terug krijgen. 

Welkom op de KPN Community, ​@ETOPS! Goed dat je ons gevonden hebt.

Als het goed is, ziet jouw scherm van ouderlijk toezicht er zo uit:

En hierbij is elk groen blokje een half uur. Daarmee werkt het dus precies op dezelfde manier als je gewend bent. :)

Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, laat het gerust weten. De Community denkt graag met je mee.

Op de v10 krijg ik dit:

Jouw plaatje is denk ik verouderd ​@Denise van KPN. Het ziet er tegenwoordig anders uit.

Edit: Nu ik het topic nog eens lees, er zijn dus 2 manieren van ouderlijk toezicht? Want het plaatje wat ik nu geplaatst heb staat ook in dat kennisbank-topic wat verder naar beneden. 

Edit2: plaatje 1, waarop halve uren gekozen kunnen worden, dat kan ik nergens meer terug vinden in de webinterface. Dat is dus toch verouderd denk ik.

Sorry, maar welke weg ik bewandel. ouderlijk toezicht blijft op een uur .

lk zou het dan ook graag terug willen. Misschien als upgrade - zelf de tijden invoeren.\

Maar ik lees dat er verschillende FW schillen rondgaan voor de XB12. Kan zijn dat je FW nog niet hebt ge-update. Kan ik ook een FW terug. zag dat mijn XB-V12 zo’n 2 weken geleden is geüpdate. (zie. nml een reboot in de nacht.)

Dat is wel gek. We gaan navraag doen!

Beste ​@Denise van KPN en ​@ETOPS bij mijn V10 met KPN Software kan het ook alleen maar per uur en niet per half uur.

Het klopt inderdaad dat er 2 manieren zijn voor Ouderlijk Toezicht. Als je via de topologie of verbonden apparaten een apparaat aanklikt en dan in de pop-up naar Ouderlijk Toezicht gaat, dan krijg je het inderdaad in hele uren. Maar als je via Beveiliging > Ouderlijk Toezicht gaat, zou je het in halve uren kunnen doen.

Wil je testen of dit ook werkt?

Ik heb vandaag dit getest op mijn eigen Box 12 die ook de nieuwste 25.14.16 versie draait. En daar zie ik inderdaad nu bij beide instanties alleen maar hele uren. 

Het screenshot in het Kennisbank artikel heb ik gemaakt vanuit de vorige versie, 24.05.08 van de Box 12. 

Gecombineerd met wat jullie nu aangeven over jouw Box 12, ​@ETOPS, en jouw V10, ​@JanD, lijkt het erop dat hier in recente versies dus dingen gewijzigd zijn. Ik ga dit navragen of de halve uren terug kunnen komen.  

Graag. en wellicht de. optie om zelf tijden. in te voeren als nieuwe / verbeterde optie

Bedankt ​@Erik van KPN!

Is hier al meer over bekend? Want die hele uren bieden veel nadelen voor ons.

Ik heb hier helaas nog niet meer informatie over. Ik zal ​@Erik van KPN vragen of hij meer weet.

Er is niet actief gekozen door ons voor hele uren in plaats van halve, dus er staat op dit moment navraag uit hoe dit is ontstaan. En of het ook weer terug kan naar halve uren.

Reageer