Skip to main content

Beste forum,

Ik heb al een tijdje het probleem dat wanneer ik met een apparaat(laptop/tablet) verbinding maak met de router (TP-link AC2300) dat het apparaat wel verbinding heeft met de router, maar dat er geen internet connectie tot stand komt, dit duurt soms tot 5 a 10  min voor er een internet connectie is, terwijl ik hiervoor geen problemen had met deze opstelling.

Ik heb al verschillende keren de router + het modem opnieuw opgestart maar dit heeft geen oplossing geboden. Laatst ook alles terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar ook dat heeft geen gewenst effect.

Wel zijn er vorig jaar werkzaamheden in de straat geweest en hebben ze per ongeluk de kpn bekabeling geraakt, deze zijn toen wel gerepareerd. Maar ik heb het idee dat daarna de problemen zijn begonnen.

heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Mollie

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Mollie15, welkom hier. 

Helemaal geen internet dus met jouw eigen router. Instellingen staan allemaal goed? En als je ons modem op het aansluitpunt aansluit? Heb je dan wel internet? Zo niet, wil ik je vragen 0800-0402  te bellen. Dat is net wat sneller dan via deze weg. Wij zitten hier op een forum met een community die graag mee helpt om jouw vraag te beantwoorden. Mocht je liever via deze weg geholpen worden, dan mag dat natuurlijk ook. Hoor ik graag weer van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. En wanneer ons modem is aangesloten, anders kan ik de verbinding niet doometen. 


Hoi Bart,

Bedankt voor het reageren, het is voor mij helaas niet mogelijk om tijdens kantooruren te bellen, ivm drukte op het werk.

Ik denk trouwens dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn post.

Ik heb de router achter de Experia box v10 hangen, dus experiabox geeft wel internet door aan de router, want de bekabelde verbindingen hebben geen last van het probleem. Dit heeft altijd vlekkeloos gewerkt, tot een tijd terug. Nu lijkt het alsof iedere keer de wifi-verbinding in quarantaine word gezet.

Ook geeft hij aan als we een site openen (als er wel een verbinding is, maar geen internet) dat: het DNS-adres van http://google.com kan niet worden gevonden, er wordt een diagnose van het probleem uitgevoerd.

Daarop heb ik dat opgezocht op internet en staan er verschillende optie's die je dan kan uitvoeren, zoals opnieuw opstarten van de router of een andere webbrowser gebruiken maar dit geeft geen oplossing.

Volgens mij is er ook geen probleem tussen de straatkast en het modem, ik heb via dit forum de verbindingen kunnen controleren die ik binnen krijg in het modem en dat is allemaal uitstekend. 

Ik heb mijn profiel geupdate met de juiste informatie.

Met vriendelijke groet,

Mollie


Aha, een eigen router achter de Experia Box dus. Heb je het topic over een eigen router achter de Experia Box doorgenomen? Want als ik het goed begrijp gaat de wifi via de TP-Link. Dan zit daar dus het probleem in. Dan zit dat vermoedelijk in de instellingen, maar daar heb ik zo geen weet van. Misschien kan je de instellingen plaatsen zonder privacygevoelige gegevens te delen. Misschien kan iemand je hier dan helpen daarbij. 

Want ik heb nog even voor de zekerheid jouw verbinding doorgemeten. Deze meet goed. Tot aan de V10 is de verbinding dus goed.