Ik heb STB vast IP adres gegeven met eigen KPN DNS servers. Helaas werkt het nog niet.
Ik heb STB vast IP adres gegeven met eigen KPN DNS servers. Helaas werkt het nog niet.
Komen dat IP adres en het IP adres van de DNS server ook werkelijk op die TV ontvanger of kan je dat niet zien?
Komen dat IP adres en het IP adres van de DNS server ook werkelijk op die TV ontvanger of kan je dat niet zien?
Heb voor de zekerheid ook DNS op PfSense aangepast. Maar ik bedenk mij net dat ik niks aan de switch heb gedaan. Je moet vLAN4 toch untaggn op de port van STB? Hoe heb jij dat ingesteld?
Heb voor de zekerheid ook DNS op PfSense aangepast. Maar ik bedenk mij net dat ik niks aan de switch heb gedaan. Je moet vLAN4 toch untaggn op de port van STB? Hoe heb jij dat ingesteld?
Heb jij aan de LAN zijde dan een apart vlan ingericht voor de TV ontvangers?
Normaliter staan de TV ontvangers gewoon op het LAN en niet op een apart vlan.
Heeft jouw gewone LAN het subnet 192.168.100.0./24?
Heb jij aan de LAN zijde dan een apart vlan ingericht voor de TV ontvangers?
Normaliter staan de TV ontvangers gewoon op het LAN en niet op een apart vlan.
Heeft jouw gewone LAN het subnet 192.168.100.0./24?
Uiteindelijk wil ik wel een aparte vlan voor TV, maar voor nu wil ik het eerst werkend hebben dus zit de STB gewoon op LAN. LAN zit inderdaad op 192.168.100.0/24.
Als ik in firewall log kijk zie ik het IP adres van de STB ook alleen maar dit doen:
Â
192.168.100.122 => 224.3.2.6 IGMP
192.168.100.122 => 224.0.0.4Â IGMP
192.168.100.122 => 224.0.0.2Â IGMP
Â
En dit dan meerdere keren.
Zou die STB niet veel meer verkeer moeten genereren?
Pas als hij volledig geconfigureerd zal hij veel data gaan verstouwen.
Heb jij de STB na aanpassing van de DNS instellingen een factory reset gegeven met een paperclipje?
Pas als hij volledig geconfigureerd zal hij veel data gaan verstouwen.
Heb jij de STB na aanpassing van de DNS instellingen een factory reset gegeven met een paperclipje?
Ja. Het zal ergens in PfSense niet goed staan. Maar ik kan niet vinden waar.
IP options staat niet aan in je IGMP firewall rules, je moet het tandwieltje zien. Je multicast routes staan als /8 dat moet /4 zijn. Of gewoon niets aan subnetten opgeven, zoals in onderstaand screenshot. Dat heb ik staan omdat ik bezig ben met een bug in de IGMP proxy van 23.01RC. Â
Je draait hem gevirtualiseerd onder proxmox? Dan zou ik LAN en WAN beide een unieke interface geven vmx0 en vmx1
Eerst die IGMP rule voorzien van IP options dat kan de boel al op gang helpen.
Â
LAN
Â
WAN
Â
PROXY
Â
Routes verkregen dmv DHCP
Â
IPTV_WAN adres
Â
Als ik in firewall log kijk zie ik het IP adres van de STB ook alleen maar dit doen:
Â
192.168.100.122 => 224.3.2.6 IGMP
192.168.100.122 => 224.0.0.4Â IGMP
192.168.100.122 => 224.0.0.2Â IGMP
Â
En dit dan meerdere keren.
Zou die STB niet veel meer verkeer moeten genereren?
Â
Jeps en dat klopt, want je blokt de IGMP IP options hij zet daardoor geen stream op via de IGMP proxy. Je hebt alleen je WAN interface gedeeld, ik neem even aan dat het voor LAN ook zo is geconfigureerd.
Let ook op dat je internet toelaat, zie mijn screenshots. Voor NTP en DNS etc, en uiteindelijk ook streaming content als je dat gebruikt.
IP options staat niet aan in je IGMP firewall rules, je moet het tandwieltje zien. Je multicast routes staan als /8 dat moet /4 zijn. Of gewoon niets zoals in onderstaand screenshot.
Je draait hem gevirtualiseerd onder proxmox? Dan zou ik LAN en WAN beide een unieke interface geven vmx0 en vmx1
Nee, geen proxmox maar ESX. Multicast stond eerst op /4 deed ook niks, maar als je zeker weet /4 het juiste is dan gaan ze weer gewoon op /4. De rest van je antwoord ga ik even goed bekijken :)
Â
WAN (VMX0) en LAN (VMX1) hebben eigen interface.
Jeps het is zeker /4, echter komt het nooit tot streamopbouw als die IP options niet aan staan. Je zult op die rule ook weinig verkeer zien nu. Hopelijk over 15 minuten wel
Jeps het is zeker /4, echter komt het nooit tot streamopbouw als die IP options niet aan staan. Je zult op die rule ook weinig verkeer zien nu. Hopelijk over 15 minuten wel
Okee, IP Options staan nu ook aan :)
En welke zender kijk je ben je al bij error 563 of stb-nmc-400?
Â
Bedoel je met statisch IP: handmatig in de STB ingetikt? Of via DHCP reservation op je Windows DC?
En welke zender kijk je ben je al bij error 563 of stb-nmc-400?
Â
Bedoel je met statisch IP: handmatig in de STB ingetikt? Of via DHCP reservation op je Windows DC?
Je bent wel positief ingesteld Hou ik van!
Werkt nog niet, sta nog op error 563.
Static IP via Windows DC.
Zie afbeeldingen voor de zekerheid.
Â
Typo 224 moet het zijn geen 244 ;-)
en IGMP.
Â
En die foutieve 244 rule moet je nog even omzetten naar protocol IGMP.
En die foutieve 244 rule moet je nog even omzetten naar protocol IGMP.
Â
Zijn de rest van die regels dan ook nodig ? Zag ze niet in jouw voorbeeldje.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.