Skip to main content

Ik kom van Ziggo TV en Tweak internet af, heb altijd PfSense gebruikt dus dat wil ik nu ook met mijn KPN verbinding doen.

Internet werkt (IPv6 wil ik ook nog even instellen maar dat is fase 2).

Ik heb aantal HowTo's gevolgd maar krijg op de STB toch error 653. TV via de app werkt prima.

Voor de volledigheid DHCP komt bij mijn Windows DC vandaan. En de PfSense draait op een ESX8 host, dus virtueel.

Ik heb aantal screenshots toegevoegd, kan iemand zien waar het verkeerd staat?

 

 Ik zeg: niet aankomen staat default goed. 


Ik ga dit topic helaas nieuw leven in blazen. Ik kijk sowieso niet heel veel te veel. Ben tijdje uitgeschakeld geweest waardoor ik echt helemaal geen TV heb gezien, nu nog onder de medicijnen dus weet het niet 100% zeker meer. Echter kijkend naar dit topic werkte het een half jaar geleden wel… Op dit moment Live TV werkt, maar pauzeren en starten geeft error nmc-400. @Wopper enig idee?

 

 


Die rode rule moet twee plaatsen omlaag.


Die rode rule moet twee plaatsen omlaag.

Daar stond die eigenlijk, ik had er een beetje met lopen klooien om te kijken of het verschil maakte. Staat nu weer 2de van onder.


@wjb zou je hier ook je lichtje nog even op willen laten schijnen? :)


Ik denk dat je het beste af bent als je de experiabox neerzet en daar de TV in steekt, en in een andere poort steek je dan de pfSense router en dan configureer je het IP van pfSense in de DMZ van de Eperiabox. Dan heb je toch je eigen router, en ook stabiele TV.

Het ontbreekt mij aan tijd om de hele flow weer te doorlopen met je, alle voor de hand liggende vragen en tips zijn eerder ook behandeld. Mijn advies zou zijn om te starten op page 1 van dit topic en alle handelingen uit te voeren.


Ik denk dat je het beste af bent als je de experiabox neerzet en daar de TV in steekt, en in een andere poort steek je dan de pfSense router en dan configureer je het IP van pfSense in de DMZ van de Eperiabox. Dan heb je toch je eigen router, en ook stabiele TV.

Het ontbreekt mij aan tijd om de hele flow weer te doorlopen met je, alle voor de hand liggende vragen en tips zijn eerder ook behandeld. Mijn advies zou zijn om te starten op page 1 van dit topic en alle handelingen uit te voeren.

Dat heb ik uiteraard gedaan. Probleem is juist dat dat niet meer werkt. Maar kan uiteraard nog 1 frisse start maken.


Reageer