Skip to main content

Ik heb net een KPN abonnement genomen, om te mail verzenden via poort 25,

poort zou openstaan, heb ook een mailadres van KPN genomen met ww en deze getest, alles ok,

maar ga ik verzenden vanaf mijn WebAlert programma krijg ik de mail niet binnen, programma geeft wel aan dat deze verzonden is.

Heb de smtp.kpnmail.nl  als verzendserver gezet.

Wat moet ik doen? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

 

maar ga ik verzenden vanaf mijn WebAlert programma krijg ik de mail niet binnen, programma geeft wel aan dat deze verzonden is.

Heb de smtp.kpnmail.nl  als verzendserver gezet.

Wat is het domein waarmee je vanuit dat WebAlert programma die mail verstuurt?

Waar draait dat WebAlert programma?


Ik had een bericht ontvangen met een vraag over de inlog kon het niet terug vinden,

maar hier het antwoord op de vraag

Dit zijn de instellingen, en draait op een mini pc met windows nt

er kan met poort 35 verzonden worden dit is getest door de programmaleverancier, maar kan de smtp server van hun niet gebruiken.
 


Admin: afbeelding aangepast met het oog op de privacy.


Wat voor een Experia/KPN Box heb je?

Heb je telnet op die PC staan?

Zo ja, kan je dan eens het in een CMD box (dos prompt) het commando "telnet smtp.kpnmail.nl 25" geven. Wat krijg je dan te zien?


U logt in. Dat is heel goed. Maar dat moet niet op poort 25. Poort 25 is zonder inloggen en zonder encryptie. 

Bij inloggen met er encryptie gebruikt worden, anders zien tussenliggende partijen uw inloggegevens. En dat moet op poort 587 volgens mij.

Inloggen op poort 25 word denk ik niet geaccepteerd. 


Verzenden via smtp.kpnmail.nl poort 25 werkt nog, ik neem aan alleen vanachter de eigen KPN aansluiting.

Zorg wel voor een correct kpnmail adres of alias als afzender e-mail adres !

Er hoeft geen poort op het modem open te staan op het modem als alleen berichten verzonden hoeven te worden.

 


Het is me gelukt met mail.kpnmail.nl als mailserver maar zonder account en ww,

wel achter een KPN abonnement, ik ben tevreden.

Allen bedankt voor de reacties.