Skip to main content
Vraag

Port forwarding instellen op Box 12 in combinatie met gebruik van Netgear Orbi RBR750

• March 2, 2026
  • 3 reacties
  • 7 keer bekeken

Om overal in huis (en tuin) goede wifi te hebben gebruik ik een Netgear Orbi RBR750 met 3 satellieten. Op mijn Ugreen NAS wil ik in Docker een aantal containers instellen voor Immich, reversed proxy, muziek en externe backups. Echter, dat lukt niet omdat ik wel port forwarding kan instellen op de Orbi maar de Box 12 alle poorten dicht heeft en dus niets doorgeeft aan de Orbi. Weet iemand of, en zo ja hoe, het mogelijk is toch port forwarding te gebruiken met de Orbi? B.v.d.

3 reacties

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • March 2, 2026

Als je de Orbi in router mode hebt staan en aangesloten hebt op de Box 12, dan heb je nu dubbel NAT. Dat is geen handige setup. Maar als je perse wilt dan moet je dus ook port forwarding in Box 12 instellen naar de Orbi, en in de Orbi port forwarding naar je NAS.

Makkelijker is het om de Orbi in access mode te zetten (ipv router mode).

Een andere optie is om de Orbi in DMZ te zetten zodat al het verkeer ook naar de WAN van de Orbi gestuurd wordt.

O, en als je de Box 12 in bridge zou willen zetten… dan kun je die er ook net zo goed tussen uit halen en de Orbi direct op de ONT aansluiten. Is dat gewenst?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 3, 2026

O, en als je de Box 12 in bridge zou willen zetten… dan kun je die er ook net zo goed tussen uit halen en de Orbi direct op de ONT aansluiten. Is dat gewenst?

Als dat zou kunnen wel maar de Orbi is toch een Mesh router? Die kan toch niet fungeren als modem?

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • March 3, 2026

Als dat zou kunnen wel maar de Orbi is toch een Mesh router? Die kan toch niet fungeren als modem?

Ik ga er even vanuit dat het hier om glasvezel gaat en niet om (x)DSL? Bij glasvezel fungeert de ONT als "modem" en de Box 12 is dan puur alleen router.

Verder werkt de Box 12 ook als telefoon-punt. Dus als je telefonie van KPN hebt, dan werkt het ook niet om de Orbi direct op de ONT te zetten.

Maar anders werkt het prima. Community staat vol van voorbeelden waarbij de Orbi die router direct op de ONT gezet wordt.Â