Hallo, ik ben nog volledig nieuwe in de deze kant van de technische wereld dus ik probeer voor alles de juiste termen te gebruiken.
Ik heb sinds een paar dagen een bobcat miner thuis staan. Om deze zo goed mogelijk te laten functioneren moet ik hiervoor de port 44158 hebben open staan. ( Ik check via portchecker.co)
Nu probeer ik in de software van mijn router deze port open te zetten alleen lukt dit niet. Elke keer als ik probeer gebruik te maken van DHCP binding krijg ik de notificatie: '’Current operation is ineffective, please check configuration parameters.'’
Naar mijn idee doe ik het correct: Enable staat aangevinkt, IP adress is die van mijn miner en het MAC adress is ook die van mijn miner.
Hiernaast heb ik ook de miner toegevoegd aan het tablad "Port forwarding”. Dit heb ik gedaan door eerst de applicatie toe te voegen onder het TCP protocol en 44158 bij alle velden in te vullen.
Hierna heb ik hem geselecteerd, toegoevoegd met hetzelfde ip adress als eerder en op "Add” geklikt. Toch als ik check via portchecker.co komt er te staan dat de poort dicht is.
Kan dit komen doordat mijn bobcatminer is verbonden met de wifi extender? (Tp-link, exacte model zou ik moeten opzoeken). Zo ja, moet ik dan de poort openen voor mijn wifi extender?
Ik zal ongetwijfeld zelf ergens iets fout doen, zou iemand me uit de brand kunnen helpen?
Mocht er eventuele extra informatie/screenshots nodig zijn hoor ik het wel.
Alvast bedankt!