Skip to main content

Hallo

 

Ik heb een KPN box 12 en wil hier in een port forwarden. Ik heb de poort geopend maar deze blijft dicht wanneer ik deze check. Het gaat om TC-UDP poort 30120. Ik heb external ip veld leeg gelaten het interal ip ingesteld op het ip van mijn pc 192.168.2.5 en poort blijft gesloten, ik heb de regels afzonderlijk gemaakt TCP EN UDP om te testen tevens blijven ze dan gesloten. Toen heb ik DMZ aangezet op 192.168.2.5 tevens zonder effect poort blijft gesloten. Ik wil deze poort open om een server te runnen en een vriend van buitenaf kan joinen. Ik heb eerder poorten geopend niet op de box 12 maar andere hardware dat werkte wel. Ik draai lokaal een wammp server voor mijn sql database hierbij zit een apache webserver, weet niet of dit eventueel invloed kan hebben vandaar dat ik dit vermeld. verder hebik slecht windows defender firewall en wanneer deze uitstaan gaat de poort nog niet open. Poort 80 bijvoorbeeld voor http gaat wel open bij het uitschakelen van de firewall. iemand die kan helpen?

Hoi @Mwillemsen, welkom terug!  Voor de volledigheid, hier is een stappenplan voor het instellen van een port forward op de Box 12. Je hebt het ook op deze manier gedaan?

Hoe check je / merk je dat deze poort niet open is?


Hoi Erik_

 

Ik heb het stappen plan gevolgd. Mijn instellingen zijn correct. Ik check mijn poort met canyouseeme.org en via cmd prompt  netstat -n. Daarbij als ik DMZ aanzet is mijn pc ook niet bereikbaar. In windows firewall heb ik de poorten geforward. Ik las in een post van een andere gebruiker dat het evt. aan de firmware op de box kon liggen die had via service desk een nieuwe box gekregen waarbij het wel werkte.


Dat klinkt in orde, inderdaad. De firmware, en onze systemen, blokkeren verder niets. Dat mag ook niet. Dus wat hier dan precies in de weg zit is mij ook nog niet duidelijk. 

 

Ik wil deze poort open om een server te runnen en een vriend van buitenaf kan joinen. 

 

Dit is het doel. Twee vragen dan. Voor de zekerheid: je weet zeker dat de poort klopt? En wat krijgt die vriend voor melding als hij de server probeert te joinen?