Skip to main content
Vraag

Portforwarding naar NAS als VPN werkt niet meer sinds update naar V10.C.25.08.15

• December 3, 2025
  • 5 reacties
  • 32 keer bekeken

Na de update van mijn V10 naar versie V10.C.25.08.15 werkt port forwarding van port 1194 tbv naar mijn NAS als VPN-server niet meer. Als ik de poort controleer met portchecker krijg ik de melding dat de poort gesloten is. Het openen van port 443 blijkt wel te werken. In beide gevallen met UDP en TCP.

Wat gaat hier mis? Wat is de oplossing. Ik kan natuurlijk een andere poort kiezen (in de VPN-server) maar dat lijkt me niet de juiste weg. Graag een hint in de goede richting.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 3, 2025

Beste ​@Survue zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

Succes

Forum|alt.badge.img+7
  • December 3, 2025

Hoe staat de firewall beveiliging in de v10? Na een software update kan deze wat strikter zijn dan voorheen. Probeer “Standaard”.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 3, 2025

Beste JanD en Edu2020,

Dank voor jullie reacties. Uiteraard heb ik de instructies voor port forwarding gelezen en conform gebruikt. Ik heb de beveiliging ingesteld op “middel”, daarna “standaard” zonder resultaat.

Ik heb ook de router teruggezet naar fabrieksinstellingen om eventuele issues met eerdere instellingen te voorkomen. Tot nu toe alles zonder het gewenste resultaat.

• December 3, 2025

Kun je een schermafdruk plaatsen van de poortforwardings? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025