Skip to main content

Beste forumleden,

Wie weet waar ik het wachtwoord kan achterhalen om met de server van kpn contact te maken. 

 

Casus: ik heb een Draytek en wil deze configureren voor kpn maar ik moet een username en password invoeren. als ik inlog op de v10 kan ik bij het kopje internet mijn username zien maar het wachtwoord is verborgen. Weet iemand hoe ik deze kan  opvragen of waar deze staat vermeld?

 

heb je al eens op ondersteuningspagina voor eigen modem keuze gekeken ? 
https://www.kpn.com/service/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm

hier vindt je alles wat je moet instellen bij welke type verbinding. 
Mochten er dan nog vragen zijn hoor ik het graag 


Hi Laurens,

Bedankt voor je bericht. Ik heb overal gekeken ook op de pagina die je voorstelt. Ik ben opzoek naar gebruikersnaam een wachtwoord om connectie te maken met kpn. als ik mijn mac adres gebruik als gebruikersnaam en wachtwoord kpn lukt het ook niet. het lukt ook niet als ik de puntjes en streepjes weglaat uit het mac adres. 


Heb je je router op DSL verbonden of op een glas NT ? 

Vanuit KPN wordt er niks met username en wachtwoord gedaan. Zolang deze maar niet leeg zijn. 
Mocht het dan alsnog niet werken ben ik bang dat je het probleem elders moet zoeken dan in je username en pass


Heeft u wel het juiste vlan ingesteld? 


Hi,

ik heb glasvezel. ik gebruikt de wan  om dit in te stellen. Dit staat in de handleiding van draytek  en op diverse websites. Wat doe ik nu fout?


Wie weet waar ik het wachtwoord kan achterhalen om met de server van kpn contact te maken.

M.b.t tot de PPPoE aanmelding voor internet, elk willekeurige gebruiksnaam en wachtwoord kunnen worden gebruikt.

Verdere instellingen, kijk eens naar de < PDF info > wat men bij DrayTek NL zelf ter beschikking stelt.

Overigens zitten er wel wat discrepanties in die instellingen. Bij een kennis van mij met een DrayTek 2865ac moet “IGMP Snooping” juist zijn uitgeschakeld om geen haperingen te ondervinden voor IPTV.
(Alsof de firmware precies verkeerd-om is geprogrammeerd).