Skip to main content
Antwoord

Printer maakt geen verbinding meer met wifi

• September 2, 2025
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

Goedenavond , 

na veel gelezen te hebben op dit forum, over het niet meer verbinden met de wifi heb ik toch nog een paar vraagjes 

ook ik ben helaas slachtoffer van updates van KPN van het modem V10A

heb om deze reden al een tijdje geprint met een kabel 

maar vandaag toch maar is de stoute schoenen aangetrokken om te proberen de printer (Epson WX430) weer op mijn netwerk te krijgen 

dit is helaas niet gelukt zelfs nog een poosje met de klantenservice aan de lijn gehangen , aardige mevrouw die ook van niks wist net als ik trouwens 

wel veel gelezen hier over dit veel voorkomend probleem 

Heb ingelogd in de router deze ziet het ip adres van de printer wel ook brand het lampje van de printer gewoon naar mijn mening is de printer dan ook gewoon verbonden 

als ik na de zoveelste keer installeren een rapport uit print dan is alles oké 

behalve bij de laatste alinea daar staat : Gedetailleerde IP -configuratie controleren 

ik heb begrepen dat een repeater een oplossing kan zijn hiervoor welke op 2,4 ghz uitzend 

nou heb ik nog wel een oude experia wifi versterker liggen deze even geprobeerd maar dit doet niks ik vermoed dat dit niet werkt omdat deze versterker bedraad aan het modem aangesloten wordt en de instellingen 1 op 1 overneemt klopt dit ? 
zo ja welke repeater heb ik dan nodig of heeft iemand misschien nog zo iets liggen ? 

het is voor mij de laatste strohalm anders ben ik er klaar mee en gaat dat ding bij het grofvuil wat op zich natuurlijk zonde is 

Bij voorbaat dank 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Feiken, balen dat het niet meer lukt om over wifi te printen. Hier een aantal tips die kunnen helpen:

Het kan helpen om alleen WPA2 te gebruiken. Hoe je dit kunt instellen, lees je hier: Modems met KPN Software: Wifi instellingen wijzigen. Hier staat ook uitgelegd hoe je PMF kunt uitzetten.

Als je wifipunten gebruikt, stel die dan ook in op WPA2. Dat doe je door elk wifipunt in de topologie aan te klikken, of in de lijst met verbonden apparaten op het potloodje erachter te klikken. Dan opent een pop-up en die heeft dan dezelfde snelknoppen voor compatibiliteit.

Ook een Extra Wifi netwerk op 2.4 GHz aanmaken zou moeten helpen. En hoe je dat doet, lees je hier: Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Hi ​@Feiken, balen dat het niet meer lukt om over wifi te printen. Hier een aantal tips die kunnen helpen:

Het kan helpen om alleen WPA2 te gebruiken. Hoe je dit kunt instellen, lees je hier: Modems met KPN Software: Wifi instellingen wijzigen. Hier staat ook uitgelegd hoe je PMF kunt uitzetten.

Als je wifipunten gebruikt, stel die dan ook in op WPA2. Dat doe je door elk wifipunt in de topologie aan te klikken, of in de lijst met verbonden apparaten op het potloodje erachter te klikken. Dan opent een pop-up en die heeft dan dezelfde snelknoppen voor compatibiliteit.

Ook een Extra Wifi netwerk op 2.4 GHz aanmaken zou moeten helpen. En hoe je dat doet, lees je hier: Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'.

• Auteur
  • Topper
  • September 5, 2025

Sorry Denise , 

Dit is allemaal oud nieuws en allemaal al geprobeerd het zit hem in de laatste update en ergens in de beveiliging en dit moet inmiddels toch wel bekend zijn bij jullie.

aangezien dit forum vol staat met klachten hier over en ik snap gewoon niet dat KPN dit niet serieus op pakt . 

In plaats van telkens met standaard adviesjes te geven over instellingen etc .

Door jullie laatste update worden mensen op kosten gejaagd buiten hun schuld om en vervolgens nemen jullie geen enkel verantwoordelijkheid ik vindt het een schande 

MAAR Ik HEB HET OPGELOST !!!

ik ben op het fietsje naar de Action gereden heb daar een repeater gekocht (18 euro) deze alleen op 2,4ghz gezet de boel opnieuw ingesteld en het oude beestje is weer online 

dikke vinger voor de KPN 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

In de meeste gevallen zien we toch dat deze tips wél helpen. Jammer dat dit bij jou niet het geval is, ​@Feiken. Maar ik begrijp dat het inmiddels ook niet meer nodig is en dat je zelf een oplossing hebt gevonden. Fijn! Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen, laat het gerust weten. We denken graag met je mee.