Skip to main content

De hp printer ziet wel mijn draadloze netwerk maar maakt geen verbinding.

De analyse van HP is dat mogelijk het mac adres in de modem moet worden ingevoerd. Maar dat is afgegrendeld zo lijkt het.

Hallo @Mike Oosterwaal zet binnen het modem bij de WiFi de AX-toevoeging uit bij de beide WiFi banden, dus alleen B/G/N bij de 2.4 band en A/N/AC bij de 5.0 band.

Lukt het nu wel?


Beste Jan,

 

Ik heb een nieuwe router de kpn box 12 en daar kan ik die ax toevoeging niet verwijderen. Ook de KON medewerker kan dat niet. Wat doet die ax toevoeging vlgns jou?

 


Hallo @Mike Oosterwaal binnen het modem kun je bij de wifiinstellingen bij de 2.4-band kiezen voor B/G/N/AX of alléén B/G/N

Bij de 5.0-band kun je kiezen voor A/N/AC/AX of voor A/N/AC.

Als je voor de laatste 2 waardes kiest en opslaat zit je goed.

AX staat voor de Wifi6-band, die zo goed als nog geen particulier gebruikt omdat hij/zij de geschikte spullen daar nog niet voor heeft.

 


 


WPS functie van de modem al gebruikt?


Uiteraard heb ik dat gedaan. Mijn printer kan echter met de nieuwe box geen verbinding krijgen.

En in de nieuwe box krijg ik niet de mogelijkheid om iets aan te passen. 


Hallo @Mike Oosterwaal , onder de rubriek wifi, kolom advanced kun je dat instellen en opslaan voor beide banden.


Hallo @Mike Oosterwaal , onder de rubriek wifi, kolom advanced kun je dat instellen en opslaan voor beide banden.

Je moet dat even klikken op de blauwe balk. Welke creativeling dat menu zo in elkaar geknutseld heeft weet ik niet. Maar ik snap tot op dat dag van vandaag nog steeds niet waarom dat zo idioot werkt. Het menu van een v9 van 15 jaar oud zit stukken beter en logischer in elkaar.


Hallo allemaal,

Het wijzigen in de router is gelukt. Helaas geen verbinding met de printer. Ik tob even verder. Maar dank voor alle hulp.


Hallo @Mike Oosterwaal , als je de printer nu eens reset naar fabrieksinstellingen en de printer installeert als nieuw uit de doos, dat moet toch kunnen lukken.

Als het een netwerkprinter is deze aansluiten met een netwerkkabel op het modem of switch, geen netwerkaansluiting maar wel een USB-aansluiting, deze eerst via USB aansluiten en daarna met behulp van de HP-software overschakelen op draadloos. HP heeft allerlei hulpsoftware hiervoor. Succes.

 


Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties. Inmiddels doet de printer het prima.

Dit traject werd opgelost door ondersteuning van HP. Uiteindelijk is alles enkele keren gereset en ineens was er draadloze verbinding.

PFf wel blij mee en veel geleerd over de box 12. Printer werkt dus goed met originele instellingvan het modem.