Skip to main content

Goedemorgen,

sinds enige tijd kan ik via FileZilla geen verbinding meer maken met een bepaalde server van onze hostingpartner. Hij blijft zeggen “kan niet verbinden met server”.
Terwijl ze op andere locaties dan de mijne wel gewoon in kunnen loggen. 
Ik heb de modem al eens gereset maar dat heeft het probleem niet opgelost. Het lijkt toch in mijn locatie te zitten maar ik heb zelf geen idee hoe of wat.

Heeft u de KPN Box 12 of 14? Of de Experiabox v10 met nieuwe firmware? Log dan in op dat ding en zet de firewall op "Laag". Dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.


Ja, dat werkt! Is het echter wel o.k. t.a.v. de beveiliging om de firewall op laag te zetten?

 

 


Ja, dat werkt! Is het echter wel o.k. t.a.v. de beveiliging om de firewall op laag te zetten?

Het is hetzelfde als wat het vroeger ook was. Verbindingen van buiten naar binnen worden geblokkeerd. Verbindingen van binnen naar buiten zijn toegestaan. 

Bij firewall op "Midden" word onversleuteld verkeer van binnen naar buiten geblokkeerd. Dit gebeurt op basis van poortnummers waarvan bekend is dat die veel voor onversleuteld verkeer gebruikt worden.

FTP is onversleuteld verkeer. Als u bezorgd bent om uw veiligheid: gebruik geen FTP meer.


Hallo @FTP login problemen, KPN raadt aan om Aangepaste instellingen te gebruiken. Hoe je dit precies instelt kun je vinden in het Kennisbank artikel: Modems met KPN Software: Firewall instellingen Voor FTP instellingen en dus voor jou is met name de informatie onder het kopje "Hoe stel ik regels in bij Beveiligingsniveau Aangepast?" interessant. 


Reageer