Skip to main content

Hallo allemaal

Ik heb een aantal problemen en ik weet niet echt hoe ik ze moet verwoorden.

Ten eerste liep alles wat ik ga beschrijven tot voor een aantal weken gewoon goed.

 

Als ik Google Home wil instellen wordt mijn tv niet herkent in het netwerk; wel de Chromecast.

Als ik de Google Assistent wil instellen moet ik hem inschakelen via het installatieproces van de assistent en het dan voor mijn telefoon inschakelen, maar mijn telefoon is niet te vinden. Als ik de Assistent mijn stem wil trainen, ga ik door de hele procedure ga naar ‘voicematch’ ga naar apparaten toevoegen en krijg de mededeling 'geen apparaten gevonden’.

Als ik via YouTube op mijn telefoon iets wil ‘casten’ ( op mijn smart tv is het niet nodig, maar het is soms sneller dan via YouTube op de tv ) wordt de tv wel herkent. Toch hetzelfde netwerk !

Alles is met hetzelfde netwerk verbonden en alles zou moeten werken. Zo moeilijk is het niet.

Het is allemaal nogal verwarrend.

Wie vertelt me wat ik verkeerd doe ?

Peter.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Dag @petersteinmeije. Welkom hier op het Forum. Als ik het goed begrijp ervaar je twee problemen: bij het instellen van je Google Home herkent deze de TV niet en de Google Assistent kan je toestel niet vinden. Klopt dit? Gebruik je de Google Home app? En gebruik je die per toeval op een iPhone of iPad? Dan kun je eens testen of het wel goed gaat als je een Android apparaat gebruikt. Heb je ook al eens contact gehad met Google? Ik vrees dat ik je hier verder niet bij kan helpen, omdat dit buiten onze ondersteuning valt. Wellicht komt er nog een andere forumgebruiker langs die je kan adviseren. :slight_smile:


Reageer