Hallo,
Ik heb al contact gehad met de service plus afdeling, die gaven aan een forumpost te maken.
Als IT consultant (software) maken wij bij mijn werkgever gebruik van Ubiquiti met VPN via een RADIUS (NPS) en MFA.
Sinds vorige week heb ik thuis glasvezel en ben ik verbonden met een LAN verbinding via een niet intelligente hub. Dat zelfde had ik ervoor bij Ziggo en toen werkte het wel.
Het probleem is alsvolgt.
Ik kan inloggen via de MFA op de VPN, maar dan komt het als ik :
Use defauilt gateway on remote network vinkje aan heb staan op de WAN miniport adapter (zoals default) dan springt mijn lan verbinding op no internet. Ik krijg dan ook een APIPA adres op de lan VPNJ WAN miniport adapter.
Als ik het vinkje uitzet. Verbindt mijn vpn wel goed kan ik ook naar internet maar krijg ik de melding bij de adapter no network access and kan ik de interne hostst niet pingen of via RDP overnemen.
Heeft iemand dit eerder gezien. Het kpn netwerk zit niet in de zelfde ip range als ons kantoor netwerrk ( kantoor is 172 en kpn is 192.
Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.
Ik weet niet zeker of ik screenshots kan posten bijvoorbeeld.
MIjn modem is een connect box 12 en de hub is een action hub die niet intelligent is.
Andere vpns : cisco anyconnect, forticlient hebben geen problemen. Ik heb meerdere vpn's op mijn laptop staan omdat ik connectie maak met meedere klanten.
Ik heb ook de WAN miniport adapters al een keer verwijderd en dat hielp dan tot een herstart (nu ook niet meer en dat werkte soms, dat was overigens met het vinkje gewoon aan)
Samen met de engineer is de modem al een keer in dmz modus gezet dat hielp niet dus het zijn geen poorten.
Ook is IPV6 uitgezet, dit lost het probleem ook niet op.