Hallo allemaal,
ik schrijf dit topic namens een vriend van mij, waar ik met het internet aan de gang ben. Het probleem waar we tegenaan lopen is als volgt: De dekking van de Wifi is onvoldoende als we alleen de V12 gebruiken. Om het internet in zijn huis te verbeteren, hebben we 3x TP-Link Deco X50 gekocht. We hebben er op dit moment 2 aangesloten, rechtstreeks op de poorten van de V12.
De wifi van de V12 hebben we uitgezet in de settings van de UI. De wifi komt dus nu volledig van de Deco’s. In principe is de dekking helemaal top. De meeste apparaten werken gewoon.
Echter, 1 laptop en 1 tablet geven verbindingsproblemen. Op de laptop zien we het wifi netwerk, wanneer we connecten maken we verbinding maar krijgen de melding “Wel verbinding, geen internet”. Ook valt geregeld het wifi signaal volledig weg en hebben we dus geen actieve connectie meer. Op de tablet hetzelfde probleem.
Wat hebben we nu allemaal al gedaan:
- DHCP functionaliteit op de deco’s uitgezet (v12 geeft ip’s uit)
- DHCP leasing gerefreshed
- Betreffende laptop herstart (in de hoop dat IP adres conflict opgelost zou zijn)
- V12 herstart gegeven + factory reset
- DNS Proxy op de V12 uitgezet
- Deco’s laten scannen op interferentie van andere kanalen
Iemand bekend met deze problemen? Ik las op dit forum dat misschien de 5ghz band aangepast moet worden (alleen 80 mhz?)
Alvast bedankt!