Skip to main content

sinds gister krijg ik ineens een foutcode op mijn ps4 de code is NP40831-6. De WiFi en het internet werkt verder prima op alle apparaten  in huis. Ik heb alles eens uitgezet etc… kan iemand mij verder helpen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Jammer dat ik totaal geen reactie krijg. We hebben ondertussen alles al geprobeerd. Nu heeft iemand het erover om het ip adres te wijzigen.. wie weet hoe ik dit kan doen ?


Hoi @Mien79 welkom op het KPN Forum! Werkt de rest van je verbinding nog wel? Het kan zijn dat je op het playstation netwerk geblokkeerd bent. In dit topic vind je daar meer informatie over! Doorgaans kun je hierover het beste contact opnemen met de klantenservice van Playstation zelf.


Hoi Thomas, bedankt voor de reactie. Helaas in het topic ook iedereen van het kastje naar de muur. Wij  zijn door kpn  abuse in quarantaine gezet zonder duidelijke uitleg waarom. We hebben een Apple MacBook en een PlayStation 4 meer niet.. nadat na veel bellen eindelijk toch uit de quarantaine gehaald maar de PlayStation geeft sindsdien de foutcode, bellen met kpn en die zeggen ; zoek dat maar uit op het forum en PlayStation zegt dat ons ip adres gewijzigd moet worden door kpn ...waardeloze samen werking zo… iedereen doet maar wat zonder uitleg.. wij zijn degene die beide partijen betalen en zitten met de shit.. sorry hoor maar wie kan mij nu vertellen hoe we die verbinding weer aan de praat te krijgen !!!!!

 


De modemrouter moet gereset worden. Alleen aan- en uitzetten heeft geen zin, omdat dan de instellingen behouden blijven. 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


Dat hebben we al via de reset knop gedaan en heeft geen effect helaas


En naar ik aanneem de PS ook gereset? (Ik weet niet of dat dat kan)


Ja daar heeft mijn zoon al alles meegedaan wat er mogelijk is op dat gebied


@Mien79 als de quarantaine van abuse is opgeheven blokkeren wij niets meer. Als playstation nog steeds jouw IP adres blokkeert hebben wij daar helaas verder geen invloed op en dus geen oplossing voor. Het is ook niet mogelijk een ander IP adres te krijgen.


Maar het is toch vreemd dat er pas problemen zijn nadat kpn stappen heeft ondernomen zonder dat zij mij precies kunnen zeggen wat er nu precies gebeurd is? Door wie en waarop zijn wij aangevallen? Of is het zoals een medewerker kpn zei niet eens op ons thuis gericht maar op kpn??  Bijzonder dat niemand ook maar iets WIL doen aan dit probleem..


Dit heeft ook met privacy te maken, Playstation heeft je geblokkeerd, ik heb geen inzage waarom. Daarom kun je met deze vraag het beste bij playstation terecht.


Inderdaad, KPN is alleen maar de uitgever van het IP-adres. Dat andere bedrijven (bijvoorbeeld Playstation) een IP-adres om hen moverende redenen blokkeren óf dat een gebruiker misbruik maakt van een IP-adres (zeg absoluut niet dat dit het geval is) daar staat KPN in beginsel buiten. 

Playstation moet aangeven waarom jouw IP is geblokkeerd. Wisselen van IP-adres (al zou dat al mogelijk zijn) is slechts voor een onbekende tijd een oplossing, want zolang je niet weet waarom je adres is geblokkeerd kan zich dit herhalen.

Playstation maakt mogelijk gebruik van een inferieure “blocklist” waardoor gebruikers ten onrechte geblokkeerd worden, maar ook dan zal de oplossing vanuit Playstation moeten komen.