Skip to main content
Vraag

Ring deurbel krijgt een slecht wifi signaal met de Experia Box V10

• June 13, 2026
  • 17 reacties
  • 210 keer bekeken

Goedemorgen, ik heb een 1 Gbit/s-abonnement, maar haal slechts ongeveer 250 Mbit/s. Aangezien ik nog een Experia Box V10 gebruik, wil ik graag informeren of deze vervangen kan worden door een Experia Box V12. Kunt u aangeven wat de mogelijkheden zijn?

17 reacties

• June 13, 2026

Beste ​@Ruud57 de V10 is perfect geschikt voor Gigabitabo's.

Heb je wel bekabeld gemeten op 1 PC met verder alle (draadloze) verbindingen uit?

Een KPN Box12 is niet sneller, dus dat biedt geen vooruitgang.

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2026

Beste JanD,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ik heb alleen een wifi-snelheidstest gedaan met mijn mobile apparaten omdat mijn ring deurbel een zwak wifi signaal krijgt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 13, 2026

De ring heeft geen snelle verbinding nodig maar wel een goed wifisignaal. Staat het  modem soms in de meterkast?

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2026

Beste Joep,

Nee, de modem staat in de woonkamer daar waar de kabel uit komt. Heb je een idee hoe ik het wifi signaal kan verbeteren?

• June 13, 2026

Beste ​@Ruud57 zie onderstaande links:

en

Succes

P.S. hoever is de deurbel van de modem/router verwijderd en zitten er obstakels tussen?

• Auteur
  • Topper
  • June 14, 2026

Goedemorgen, 

De afstand tussen de modem en Ring-Deurbel is ca. 10 meter en als obstakels één binnenmuur en de buitengevel. Als ik de verdere info bekijk heb ik een WiFi versterker nodig.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 14, 2026

Het is een forse afstand inderdaad. Heb je de ring op het extra wifi netwerk staan?

• Auteur
  • Topper
  • June 14, 2026

Beste Joep1965,

Nee, hij staat op het algemene wifi netwerk. 

• June 14, 2026

Beste ​@Ruud57 10 meter is inderdaad te ver. En de facto standaard is ongeveer maximum vijf meter wat door fabrikanten van wifi-apparatuur gehanteerd wordt.

Het beste is dan een extender te plaatsen tussen de modem/router en het apparaat dat goede wifi nodig heeft en dan een beetje experimenteren wat de beste plaats voor de extender is.

Als je een wifipunt via KPN wilt betrekken, kun je ook eerst huren om ervaring op te doen. Bevalt dat, kan je er altijd nog 1 kopen.

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • June 14, 2026

JanD en Joep1965 beiden bedankt voor de waardevolle informatie en tips!!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Ruud57, Jan en Joep hebben je al mooi op weg geholpen zo te zien! 10 meter is inderdaad wel ver voor de Wifi verbinding, als er een versterker tussen staat kan dat helpen. Laat je ons weten hoe het gaat als je de tips hebt toegepast? 🙂

• Auteur
  • Topper
  • June 16, 2026

Ik heb een wifi-extender geplaatst tussen het modem en de Ring-deurbel. De RSSI-waarde is daardoor verbeterd van -55 naar -43, maar helaas neemt de Ring-deurbel nog steeds niet alle gebeurtenissen op.

• June 16, 2026

Het kan zijn dat de “deurbel” “doof” is of dat het signaal wordt afgeschermd, als die op een stalen deurpost zit bv.

Jasper van KPN
Moderator

Het kan zijn dat er objecten tussen zitten die de verbinding wat blokkeren. Soms kan het helpen om de versterker iets anders te plaatsen, of op een andere plek. Dat is dan een beetje proberen, had je dat ook gedaan?

• Auteur
  • Topper
  • June 17, 2026

Goedemorgen,

Ik heb de versterker op meerdere posities uitgetest het signaal bleef overal even sterk, ik ben bang dat de ring-deurbel niet functioneert zoals ik gehoopt had.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 17, 2026

Ring deurbel (op een paar modellen na) werkt op 2,4Ghz. Deze band heeft geen probleem 10m te overbruggen. Dit hint op probleem met jouw deurbel of modem. Heeft jouw deurbel ook hetzelfde probleem als je met de hotspot van jouw telefoon verbind? Je kan ook ipv een wifi-versterker een Chime Pro gebruiken.

Jasper van KPN
Moderator

Je kunt ook een ‘Extra Wifi’-netwerk aanzetten op het modem, en deze alleen op 2.4 Ghz zetten. Als je de Ring daarmee verbindt zullen we dat 5 GHz band ook uit kunnen sluiten.